Na rynku wybór jest duży, ale uważajcie: Clio IV w niezłym stanie z rozsądnym przebiegiem przeplatają się z samochodami po wynajmie, carsharingu oraz po nauce jazdy.
Do takich egzemplarzy radzimy podchodzić z dystansem – duże przebiegi, intensywne użytkowanie. Do spokojnej jazdy polecamy 75-konnego benzyniaka 1.2 16V. To jeszcze stara szkoła silnikowa, która – w przeciwieństwie do nowszych motorów TCe – jest wolna od kosztownych rozwiązań i drogich napraw. Jeśli chodzi o motor wysokoprężny, to w tej generacji Clio silnik 1.5 dCi jest już poprawiony, jednak wiele aut z dieslem pokonało sporo kilometrów i drogie awarie mogą się zdarzyć.
Polecane silniki: 1.2, 1.5 dCi
Plusy
Atrakcyjna cena zakupu, dużo aut w ogłoszeniach, mało poważnych awarii, nowoczesny wygląd.
Minusy
Dużo samochodów pofirmowych (spore przebiegi), drobne awarie, przeciętna jakość plastików.
Dane techniczne | 0.9 TCe | 1.2 | 1.5 dCi |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | t.benz. R3/12 | benz. R4/16 | t.diesel R4/8 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | OHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 898 | 1149 | 1461 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 86/90/5250 | 54/75/5500 | 66/90/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 135/2500 | 107/4250 | 220/1750 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 182 | 167 | 178 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 12,2 | 14,5 | 11,7 |
Spalanie (l/100 km)** | 5,6/3,9/4,5 | 7,0/4,7/5,5 | 4,0/3,2/3,5 |
Nasza ocena: 4+