Auto Świat Używane Co warto kupić Renault Clio IV (2012-19) – bez problemu kupicie zadbany egzemplarz

Renault Clio IV (2012-19) – bez problemu kupicie zadbany egzemplarz

Autor Hubert Wójcik
Hubert Wójcik

To dobry czas na zakup Clio IV – ten samochód nadal atrakcyjnie wygląda, często na pokładzie ma wiele nowoczesnych rozwiązań, a cena spadła już do takiego poziomu, że auto jest w zasięgu ręki wielu potencjalnych nabywców.

4 RENAULT CLIO IV (2012-19)
Auto Świat
4 RENAULT CLIO IV (2012-19)
Spis treści
  1. Plusy
  2. Minusy

Na rynku wybór jest duży, ale uważajcie: Clio IV w niezłym stanie z rozsądnym przebiegiem przeplatają się z samochodami po wynajmie, carsharingu oraz po nauce jazdy.

Do takich egzemplarzy radzimy podchodzić z dystansem – duże przebiegi, intensywne użytkowanie. Do spokojnej jazdy polecamy 75-konnego benzyniaka 1.2 16V. To jeszcze stara szkoła silnikowa, która – w przeciwieństwie do nowszych motorów TCe – jest wolna od kosztownych rozwiązań i drogich napraw. Jeśli chodzi o motor wysokoprężny, to w tej generacji Clio silnik 1.5 dCi jest już poprawiony, jednak wiele aut z dieslem pokonało sporo kilometrów i drogie awarie mogą się zdarzyć.

Polecane silniki: 1.2, 1.5 dCi

Plusy

Atrakcyjna cena zakupu, dużo aut w ogłoszeniach, mało poważnych awarii, nowoczesny wygląd.

Minusy

Dużo samochodów pofirmowych (spore przebiegi), drobne awarie, przeciętna jakość plastików.

Dane techniczne0.9 TCe1.21.5 dCi
Silnik – typ, liczba zaworówt.benz. R3/12benz. R4/16t.diesel R4/8
Układ rozrządu DOHCDOHCOHC
Rodzaj napędu rozrządułańcuchpasekpasek
Pojemność skokowa (cm3)89811491461
Moc maks. (kW/KM/obr./min)86/90/525054/75/550066/90/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min)135/2500107/4250220/1750
Prędkość maksymalna (km/h)*182167178
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*12,214,511,7
Spalanie (l/100 km)**5,6/3,9/4,57,0/4,7/5,54,0/3,2/3,5

Nasza ocena: 4+

Autor Hubert Wójcik
Hubert Wójcik