I nic ponadto. Bo akurat z tego zadania zazwyczaj ubogo wyposażona i jednak już lekko przestarzała Škoda nadal wywiąże się nieźle, oczywiście, pod warunkiem że uda się znaleźć egzemplarz niezajeżdżony do granic zdrowego rozsądku, na dodatek najlepiej poliftingowy.
Atutem Fabii I, oprócz śmiesznie niskich kosztów eksploatacji, jest też szeroki wybór silników. I choć część jednostek jest przestarzała, a część – awaryjna, to wciąż znajdą się takie silniki, które można polecić i które na dodatek dobrze dogadują się z LPG (np. 1.4 16V, 2.0). Motor 1.4 8V to jednostka OHV (Over Head Valve), mocno już przestarzała, uwaga też na awaryjne 1.2 HTP i podejrzanie tanie wersje z dieslem pod maską.
Polecane silniki: 1.4 16V, 2.0, 1.9 tdi
Plusy
Tanie części i naprawy, możliwość znalezienia auta „po dziadku”, szeroki wybór wersji nadwoziowych.
Minusy
Niski komfort, zazwyczaj ubogie wyposażenie, wiele zajechanych egzemplarzy, zaczyna pojawiać się rdza.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
benz. R4/16
|
benz. R4/8
|
t.diesel R4/8
|
Układ rozrządu
|
DOHC
|
OHC
|
OHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
pasek
|
pasek
|
pasek
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1390
|
1984
|
1896
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
55/75/5000
|
85/116/5400
|
74/101/4000
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
126/3800
|
170/2400
|
240/1800
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
167
|
195
|
185
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
13,8
|
9,9
|
11,5
|
Spalanie (l/100 km)**
|
8,6/5,3/6,5
|
10,9/5,9/7,7
|
6,4/4,0/4,9
|
Nasza ocena: 3