W przypadku tego auta jedne i drugie są bardzo wyraziste. Największym atutem Fiata Sieny jest niewątpliwie niska cena, która zmusza do rozważenia tego zakupu wszystkich, którzy szukają taniego, rodzinnego auta. Wśród samochodów w podobnym wieku trudno znaleźć coś tańszego. Motor 1.6 to największy i najmocniejszy z trzech silników oferowanych w tym modelu. 103 KM sprawiają, że auto jest naprawdę dynamiczne.Silnik jest mocną stroną, ale mógłby mniej spalaćNiestety doskonałe osiągi okupione są sporym zużyciem paliwa. W mieście trudno jest zejść poniżej 10 l na 100 km. Poza miastem waha się ono od 6 do 8 l na 100 km, a przy bardzo dynamicznej jeździe spalanie może sięgnąć nawet 14 l na 100 km. Na wyższych obrotach motor jest nie tylko paliwożerny, lecz także hałaśliwy. Dobrze natomiast znosi współpracę z instalacją gazową. Zawieszenie ma miękką charakterystykę, zapewnia to wysoki komfort jazdy nawet na nierównych jezdniach. Niestety podczas szybkiego pokonywanych łuków Siena niebezpiecznie się wychyla. Sylwetka auta nie budzi emocji. Należy do tych, które raczej nie przykują uwagi przechodniów. Nadwozie ma jeden duży atut. Jest nim ogromny jak na tę klasę bagażnik, mieszczący aż 500 l. Uzyskano to częściowo kosztem wnętrza, w którym nie jest już tak obszernie, dokucza też mała szerokość kabiny. Mimo to cztery osoby mogą podróżować w przyzwoitych warunkach.HL to jedyna opcja wyposażenia standardowego, w jakiej była oferowana Siena 1.6. Cechą charakterystyczną są pełne obicia drzwi. Standard obejmuje m.in. ABS, wspomaganie, poduszkę powietrzną i obrotomierz. Wizerunek auta psują nagminne drobne usterkiGłówną wadą Sieny jest niska jakość wykonania. Niestety to poziom znacznie gorszy niż ten, który reprezentują takie modele, jak np. Punto. To efekt tego, że Siena stanowi część projektu tanich w produkcji aut, które miały podbić mniej zamożne rynki. Egzemplarze trafiającena Polski rynek były montowane w Bielsku-Białej. Jednak znaczna ilość podzespołów pochodziła od zagranicznych dostawców, również z Ameryki Południowej. Zdarzające się usterki dotyczą właściwie wszystkiego i czasami wydają się wręcz absurdalne, jak np. przeciekająca przednia szyba czy pękające zawiasy drzwi. Standardowa awaria to pęknięcie obudowy alternatora. Są też kłopoty z trwałością łożysk kół, zacinającymi się klamkami i pasami bezpiczeństwa, złymi wskazaniamipoziomu paliwa, piszczącymi hamulcami... Lista jestdość długa. Pocieszenie to niskie koszty napraw i łatwy dostęp do części.Zdaniem fachowca-Siena 1.6 to auto nie dla wymagających. Niska cena w tym przypadku wynika ze słabej jakości wykonania. Trzeba mieć więc świadomość, że wizyty w warsztacie mogą być częste. Jednak niewygórowane ceny części i napraw powodują, że wielu użytkowników akceptuje to i są z auta zadowoleni. Układ napędowy jest trwały.Tomasz SeligaFast Service LesznowolawłaścicielNASZ WERDYKTZa tak małe pieniądze byłaby to naprawdę niezła propozycja dla tych, którzy potrzebują jedynie taniego środka transportu. Niestety częste usterki zniechęcają do tego auta. Prawdą jest jednak, że awarie doprowadzające do unieruchomienia Sieny zdarzają się bardzo rzadko. Tak więc pedanci lepiej niech omijają to auto z daleka, natomiast ci, którym nie przeszkadzają awaryjne drobiazgi, mogą zaryzykować. Mimo wszystko, gdy nie ma pieniędzy na coś lepszego, łatwiej i taniej jest naprawić klamkę w Fiacie Sienie niż walczyć z rdzą jakiegoś renomowanego staruszka.
Fiat Siena 1.6 HL - Czy skarbonka na tym zyska?
Najstarsze Sieny jeżdżą po polskich drogach już niemal 10 lat. To wystarczająco długi okres, by odkryć wady i docenić zalety każdego pojazdu.