Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Używane > Kompaktowe autobusy tanie, szybkie i oszczędne: Ford C-Max 2.0 TDCi kontra Opel Zafira 2.2 DTI, Renault Scenic 1.9 dCi i VW Touran 2.0 TDI

Kompaktowe autobusy tanie, szybkie i oszczędne: Ford C-Max 2.0 TDCi kontra Opel Zafira 2.2 DTI, Renault Scenic 1.9 dCi i VW Touran 2.0 TDI

Mały na zewnątrz, ale duży w środku, do tego oszczędny, dający przyjemność z jazdy i niedrogi w eksploatacji – oto wymarzony samochód dla młodych rodzin. Czy kilkuletnie vany kompaktowe: Ford C-Max, Opel Zafira, Renault Scénic i VW Touran z topowymi turbodieslami pod maską spełnią ich oczekiwania?

Kompaktowe autobusy tanie, szybkie i oszczędne: Ford C-Max 2.0 TDCi kontra Opel Zafira 2.2 DTI, Renault Scenic 1.9 dCi i VW Touran 2.0 TDIŹródło: Auto Świat

Żeby zacząć w ogóle myśleć o zakupie jednego z tych samochodów, trzeba dysponować kwotą mniej więcej 20 tys. zł. Właśnie tyle należy zapłacić za Zafirę 2.2 DTI, a także Scénica II 1.9 dCi.

W przypadku Opla tak atrakcyjna cena nie dziwi – to emeryt w stawce. Auto pojawiło się w 1999 r. (motor 2.2 DTI/125 KM wszedł do sprzedaży w 2002 r.) i dzięki systemowi Flex7, który obejmował standardowo siedem foteli (dwa ostatnie jednym ruchem ręki można schować pod podłogą bagażnika), zdobyło uznanie wielu klientów. Zastanawia natomiast niska cena Renault. 20 tys. zł za zdecydowanie nowszy konstrukcyjnie samochód z 2003 r. i do tego z dynamicznym silnikiem Diesla?