W tym przypadku najważniejszym kryterium jest moc silnika lub silników. Pozostałe dane, takie jak prędkość maksymalna, moment obrotowy, masa własna, sprint do 100 czy nawet 400 km/h, są wymieniane, ale nie mają znaczenia dla tej klasyfikacji. W zestawieniu uwzględnialiśmy tylko auta już istniejące, które powstaną w liczbie więcej niż jednego egzemplarza.
Który model okazał się najmocniejszy? Zobaczcie sami!
30. miejsce: Ferrari 812 Superfast (2017)
- Silnik: 6.5 V12
- Moc: 800 KM
- Maks. moment obrotowy: 718 Nm
- 0-100 km/h: 2,9 s
- Prędkość maksymalna: 340 km/h
- Masa własna: 1525 kg
Superfast jest najszybszym Ferrari napędzanym jednym silnikiem spalinowym. To najtańszy samochód w tym rankingu - kosztuje ok. 283 tys. euro.
29. miejsce: McLaren Senna (2018)
- Silnik: 4.0 V8
- Moc: 800 KM
- Moment obrotowy: 800 Nm
- 0-100 km/h: 2,8 s
- Prędkość maksymalna: 340 km/h
- Masa własna: 1198 kg
Nazwany na cześć jednego z najlepszych kierowców wyścigowych wszechczasów, Senna jest samochodem wyścigowym z homologacją drogową. Auto osiąga 100 km/h w czasie 2,8 s, 200 km/h - w 6,8 s, a 300 km/h - w 18,8 s! Cena podstawowej wersji wynosi: 92 ,250 euro. Seria ograniczona do 500 egzemplarzy została już wyprzedana.
28. miejsce: Pagani Huayra BC (2017)
- Silnik: 6.0 V12
- Moc: 800 KM
- Moment obrotowy: 1100 Nm
- 0-100 km/h: 3,2 s
- Prędkość maksymalna: 370 km/h
- Masa własna: 1218 kg
Serce najszybszego Pagani pochodzi od Mercedesa-AMG. Cena w wysokości 2,4 mln euro czyni z Huayry jeden z najdroższych samochodów na tej liście.
27. miejsce: Ferrari Monza SP (2018)
- Silnik: 6.5 V12
- Moc: 810 KM
- Moment obrotowy: 719 Nm
- 0-100 km/h: 2,9 s
- Prędkość maksymalna: powyżej 300 km/h
- Masa własna: 1500 kg
Pierwsze auto z serii Icona ma być hołdem dla legendarnych modeli Ferrari z lat 50. XX wieku. Nowa Monza jest jednoosobowa i nie ma dachu.Oficjalny debiut odbył się na salonie w Paryżu.
26. mijesce: Fenyr SuperSport (2016)
- Silnik: 3.8 B6
- Moc: 810 KM
- Moment obrotowy: 980 Nm
- 0-100 km/h: 2,7 s
- Prędkośc maksymalna: 395 km/h
- Masa własna: 1350 kg
Mało znany samochód ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. 3,8-litrowy silnik typu bokser pochodzi od RUF-a, tunera Porsche. SuperSport katapultuje się od 0 do 100 km/h w 2,7 sekundy. Cena: 1,9 mln dolarów.
25. miejsce: Porsche 918 Spyder (2013)
- Silniki: 4.6 V8 + 2 elektryczne
- Moc: 887 KM
- Moment obrotowy: 1280 Nm
- 0-100 km/h: 2,6 s
- Prędkość maksymalna: 345 k/ h
- Masa własna: 1642 kg
Najszybsze Porsche w historii marki jest hybrydą. Produkcję następcy Carrery GT ograniczono do 918 sztuk. Samochód osiągnął rekordowy czas Porsche na Nurburgringu: 7 minut i 14 sekund.
24. mijesce: McLaren P1 (2013)
- Silnik: 3.8 V8 + elektryczny
- Moc: 916 KM
- Moment obrotowy: 900 Nm
- 0-100 km/h: 2,8 s
- Prędkośc maksymalna: 350 km/h
- Masa własna: około 1500 kg
Pierwszy hybrydowy pojazd McLarena wyprodukowano w liczbie 375 egzemplarzy (do grudnia 2015 roku).
23. miejsce: GTA Spano (2015)
- Silnik: 8.0 V10
- Moc: 925 KM
- Moment obrotowy: 1220 Nm
- 0-100 km/h: 2,9 s
- Prędkość maksymalna: 370 km / h
- Masa własna: 1400 kg
W Hiszpanii nigdy nie powstał szybszy samochód sportowy. Potężny silnik pochodzi z Vipera.
22. miejsce: Ferrari LaFerrari (2013)
- Silnik: 6.3 V12
- Moc: 963 KM
- Moment obrotowy: 900 Nm
- 0-100 km/h: 2,4
- Prędkość maksymalna: 350 km/h
- Masa własna: 1430 kg
LaFerrari, czyli kwintesenscja Ferrari. Ekskluzywny samochód sportowy o ogromnej mocy. Silnik V12 kręci się do 9000 obr./min. i pozwala uzyskać 200 km/h w ciągu niecałych siedmiu sekund. Produkcję ograniczono do 499 sztuk.
21. miejsce: Koenigsegg CCXR (2008)
- Silnik: 4.8 V8
- Moc: 1018 KM
- Moment obrotowy: 1060 Nm
- 0-100 km/h:
- Prędkość maksymalna: 398 km/h
- Masa własna: 1280 kg
Jego maksymalne osiągi są możiwe do uzyskaniu tylko na bioetanolu. Powinno to umożliwić sprint od 0 do 200 km/h w czasie poniżej 9 sekund.
20. miejsce: Bristol Fighter T (2004)
- Silnik: 8.0 V10
- Moc: 1026 KM
- 0-100 km/h: >4,0 s
- Moment obrotowy: 1405 Nm
- Prędkość maksymalna: 362 km/h
- Masa własna: 1595 kg
Staruszek wśród potworów - powstał w 2004 roku. Wersja Turbo dołączyła dwa lata później. Mówi się, że Bristol Fighter T mógłby osiągnąć nawet 400 km/h. Modele seryjne miały montowany ogranicznik prędkości do ok. 360 km/h.
19. miejsce: McLaren Speedtail (2018)
- Moc: 1050 KM
- Moment obrotowy: b.d.
- 0-100 km/h: b.d.
- Prędkośc maksymalna: 403 km/h (deklaracja producenta)
- Masa własna: 1430 kg
Następca McLarena P1 ma być hipersamochodem. Wszystkie 106 zaplanowanych egzemplarzy zostało już sprzedanych, pierwsze dostawy do klientów zaplanowano na 2020 rok.
18. miejsce: Mercedes AMG One (2017)
Silnik: 1.6 V6 + elektryczne
Moc: 1054 KM
Moment obrotowy: 1400 Nm
0-100 km/h: <2,5 s
Prędkość maksymalna: >350 km / h
Masa własna: b.d.
AMG One (pierwotnie "Project One") bazuje na bolidzie Mercedesa, którym producent wygrał 19 z 21 wyścigów Formuły 1 w 2016 roku. Układ napędowy składa się z silnika benzynowego V6 o pojemności 1,6 litra i trzech "elektryków". Seria ograniczona do 275 sztuk, cena: ok. 2,3 mln euro.
17. miejsce: Rimac Concept_One (2013)
- Silnik: elektryczny
- Moc: 1088 KM
- Moment obrotowy: 1600 Nm
- 0-100 km/h: 2,5 a
- Prędkość maksymalna: ok. 350 km/h
- Masa własna: 1900 kg
Concept One chorwackiego producenta jest uważany za pierwszy elektryczny supersamochód. Każde koło jest napędzane przez osobny silnik elektryczny. Mimo wysokiej masy, auto imponuje osiągami.
16. miejsce: Zenvo ST1 (2009)
- Silnik: 7.0 V8
- Moc: 1104 KM
- Moment obrotowy: 1430 Nm
- 0-100 km/h:
- Prędkość maksymalna: 375 km/h
- Masa własna: 1688 kg
Supersamochód z silnikiem od Corvette wyposażonym w doładowanie. Na całym świecie dostępnych jest tylko 15 egzemplarzy (każdy kosztował 830 tys. euro).
15. miejsce: Aston Martin Valkyrie (2018)
- Silnik: 6,5 V12
- Moc: 1130 KM •
- Moment obrotowy: b.d.
- 0-100 km/h"
- Prędkość maksymalna: 400 km/h (specyfikacja producenta)
- Masa własna: ok. 1030 kg
Valkyrie ma trafić na rynek w 2019 roku, ale 150 sztuk modelu powstałego ze współpracy Astona Martina z Red Bull Racing zostało już sprzedanych. Cena za to monstrum powinna wynosić ok. trzech mln euro. Oficjalne dane dotyczące osiągów nie są jeszcze znane, ale Brytyjczyk powinien mieć ponad 1000 KM i być w stanie rozpędzić się do prędkości 400 km/h.
14. miejsce: Koenigsegg Agera RS (2015)
- Silnik: 5.0 V8
- Moc: 1175 KM
- Moment obrotowy: 1280 Nm
- Prędkość maksymalna: 447 km /h
- Masa własna: 1295 kg
Koenigsegg Agera RS jest jednym z najszybszych wśród aut kipiących mocą. Z maksymalną prędkością 447 km/h niewiele aut może konkurować, nawet będących wyżej w rankingu. Po prostu imponujące!
13: miejsce: SSC Ultimate Aero TT (2006)
- Silnik: 6.3 V8
- Moc: 1183 KM
- Moment obrotowy: b.d.
- Prędkość maksymalna 412 km/h
- Masa własna: około 1290 kg
W 2006 roku Shelby Super Cars stworzył Ultimate Aero - prawdziwego potwora, który pokonał barierę mocy 1000 KM (w najpotężniejszej wersji TT). Również pod względem prędkości maksymalnej Amerykanin był długo na pierwszym miejscu - aż do 2010 roku nosił tytuł najszybszego samochodu drogowego.
12. miejsce: Zenvo TSR-S (2018)
- Silnik: 5.8 V8
- Moc: 1194 KM
- Moment obrotowy: 1100 Nm
- 0-100 km/h: 2,8 s
- Prędkość maksymalna: 325 km/h
- Masa własna: 1495 kg
TSR-S jest najbardziej ekstremalną konfiguracją TS1, następcy Zenvo ST1. Najnowszy produkt duńskiego producenta samochodów sportowych jest lżejszy i mocniejszy od swoich braci. Powstanie tylko pięć egzemplarzy.
11. miejsce: Bugatti Veyron Super Sport (2010)
- Silnik: 8.0 W16
- Moc: 1200 KM
- Moment obrotowy: 1500 Nm
- 0-100 km/h: 2,5 s
- Prędkość maksymalna: 415 km/h
- Masa własna: 1888 kg
Veyron był przez wiele lat królem i jednym z najbardziej znanych hipersamochodów. 8 l pojemności skokowej, podzielonej na 16 cylindrów w układzie W, 4 turbosprężarki, w wersji Super Sport: 1200 KM!
10. miejsce: Fahlke Larea GT1 S12 (2014)
- Silnik: 7.2 V8
- Moc: 1260 KM
- Moment obrotowy: 1600 Nm
- 0-100 km/h:
- Prędkość maksymalna: 430 km/h
- Masa własnaa: 950 kg
Larea GT1 S12 od niemieckiego tunera Fahlke to w zasadzie samolot. Auto o masie niespełna tony i tak wysokiej mocy niemal lata!
9. miejsce: Hennessey Venom GT (2011)
- Silnik: 7.0 V8
- Moc: 1261 KM
- Moment obrotowy: 1559 Nm
- 0-100 km/h: 2,4 s
- Prędkość maksymana: 435 km/h
- Masa własna: 1147 kg
Hennessey Venom GT zbudowany jest na płycie podłogowej Lotusa Elise i powstał dlatego, że John Hennessey, jego twórca, marzył od dziecka o stworzeniu supersamochodu. Marzenia się spełniają.
8. mijesce: NextEV Nio EP9 (2016)
Silnik: elektryczne
Moc: 1360 KM
Moment obrotowy: 1480 Nm
0-100 km/h: 2,7 s
Prędkość maksymalna : 313 km/h
Masa własna: 1735 kg
Nio EP9 jest uważany za najszybszy samochód elektryczny na świecie, opanował Nordschleife w niewiarygodnych 6: 45.9 min. Po ok. 16 s pędzi 300 km/h. Sześć egzemplarzy zostało już sprzedanych (każdy za ponad milion euro), kolejne dziesięć jest w budowie.
7. mijesce: Koenigsegg One: 1 (2014)
Silnik: 5.0 V8
Moc: 1360 KM
Moment obrotowy: 1371 Nm
0-100 km/h: 2,6 s
Prędkość maksymalna: 440 km/h (informacja producenta)
Masa własna: 1360 kg
To już trzeci Koenigsegg na liście, i nie ostatni! Nazwa tego super, a może hipersamcohodu pochodzi od stosunku mocy do masy, który wynosi właśnie 1:1 (1 kg na 1 KM). Prędkość maksymalna wynosi niewiarygodne 450 km/h! Również cena jest wyjątkowa: 3,3 miliona euro.
6. miejsce: Bugatti Divo (2018)
- Silnik: 8.0 W16
- Moment obrotowy: 1600 Nm
- Moc: 1500 KM
- 0-1000 km/h: b.d.
- Prędkość maksymalna: 380 km/h
- Masa własna: 1960 kg
Bugatti Divo wygląda inaczej, ale bazuje na modelu Chiron. Wyprodukowanych zostanie 40 takich samochodów - wszystkie już zostały sprzedane pomimo nieowyobrażalnej ceny w wysokości pięciu milionów euro.
5. miejsce: Bugatti Divo (2018)
- Silnik: 8.0 W16
- Moment obrotowy: 1600 Nm
- Moc: 1500 KM
- 0-1000 km/h: 2,5 s
- Prędkość maksymalna: 420 km/h
- Masa własna: 1995 kg
Chiron to godny następca Veyrona. To techniczny majstersztyk. Bugatti włożyło wiele wysiłku w to, żeby jego nowa megamaszyna wyznaczała szczyt osiągnięć w kwestii zespołu napędowego, aerodynamiki i układu jezdnego
4 miejsce: Koenigsegg Regera (2015)
Silnik: 5.0 V8 + elektryczne
Moc: 1509 KM
Moment obrotowy: 2150 Nm
0-100 km/h: 2,8 s
Prędkość maksymalna: 410 km/h
Masa własna: 1420 kg
Hybrydowy megasamochód ze Szwecji. Choć sumaryczna moc wszystkich silników wynosi 1800 KM, faktycznie na koła może trafiać maksymalnie ok. 1500. 400 km/h osiąga od momentu startu w niecałe 20 s!
3. miejsce: Hennessey Venom F5 (2017)
Silnik: 7.8 V8
Moc: 1622 KM
Moment obrotowy: 1763 Nm
0-100 km/h: b.d.
Prędkość maksymalna: 484 km/h (specyfikacja producenta)
Masa własna: 1338 kg
Mówi się, że Hennessey Venom F5 jest najszybszym samochodem drogowym na świecie. 484 km/h to jego prędkość maksymalna. Także przyspieszenie jest rekordowe. Od 0 do 400 km/h nie potrzeba nawet całych 10 sekund! Powstanie 25 egzemplarzy tego hipersamochodu. Cena? Ok. 1,4 mln euro.
2. miejsce: Keating TKR (2010)
Silnik: 7.0 V8
Moc: 1825 PS
Moment obrotowy: 2264 Nm
0-100 km/h: >2,0 s
Prędkość maksymalna: 418 km/h
Masa własna: 995 kg
Brytyjski samochód sportowy wykorzystujący rozwiązania z Saleen S7 and the Pagani Zondy. Jest megamocny, ale... nie namocniejszy na śweicie.
1. miejsce: Rimac C Two (2018)
- Napęd: elektryczny
- Moc: 1914 KM,
- Moment obrotowy: 2300 Nm
- Prędkość maksymalna: 412 km/h (specyfikacja producenta)
- 0-100 km/h: <2,0 s
- Masa własna: 1950 kg
Następca Rimac Concept One jest królem naszego zestawienia! Cztery silniki elektryczne zapewniają niesamowitą moc 1914 KM, która ma pozwolić na rozpędzenie się do 412 km/h. Pierwsza "setka" ma pojawiac się na prędkośmiomierzu po 1,97 sekundy. Jeśli to się potwierdzi, będzie to najszybszy samochód elektryczny na świecie.