Do codziennej eksploatacji najlepszy wydaje się wariant z silnikiem 1.8 o mocy 94 KM (jednopunktowy wtrysk paliwa), który ma dość komfortowe zawieszenie i całkiem niezłe osiągi. Do „setki” rozpędza się w 9,9 s, a średnie spalanie wynosi około 8 l/100 km. Mocniejsze, zasilane wielopunktowym wtryskiem wersje RSi (109 KM) lub 16V (135 KM) mają znacznie sztywniejsze sprężyny, a także jeszcze lepsze osiągi – do "setki" przyspieszają odpowiednio w 8,9 i 8 s. Zaletą auta z silnikiem 1.8 jest też bogatsze wyposażenie niż w modelach z podstawowymi motorami. Można w nim spotkać airbag kierowcy (z wyjątkiem egzemplarzy z początku produkcji), "elektrykę", klimatyzację, a nawet automatyczną skrzynię biegów. Miejsca jest nieco mniej niż we współczesnych autach klasy B, ale i tak nie należy narzekać – osoby przeciętnego wzrostu mieszczą się bez problemów. Podobnie 265-litrowy bagażnik powinien wystarczyć do przewozu najbardziej potrzebnych rzeczy czy zakupów.Niestety, Clio I to już dość leciwe auto i coraz trudniej o zadbany egzemplarz, zwłaszcza że wersje z silnikami 1.8 nie są zbyt popularne. Nawet jeśli na taką trafimy i wydamy około 4-5 tys. zł na samochód z 1995 r., nie ma co liczyć, że oznacza to koniec wydatków. Przede wszystkim w wysokie koszty może nas wpędzić korozja. Usuwanie problemów mechanicznych nie jest drogie dzięki bogatej bazie zamienników w przystępnej cenie.
Renault Clio I 1.8 - Małe, ale dynamiczne
Małe miejskie auta kojarzą się zazwyczaj z niedużymi silnikami, o pojemności 1.0 lub 1.2, zatem motor 1.4 można już uznać za wypas. Tymczasem w gamie silnikowej Renault Clio I znajdziemy kilka wersji motoru 1.8, a nawet 2-litrową, 150-konną jednostkę zarezerwowaną dla sportowej odmiany Williams. Ta ostatnia to wciąż bardzo rzadki okaz utrzymujący wysoką cenę – egzemplarz w idealnym stanie kosztuje ponad 15 tys. zł. Wersje 1.8 są dużo tańsze i dla niezbyt zamożnych osób stanowią szansę zakupu dynamicznego auta, dającego dużo przyjemności z jazdy.
Auto Świat
Renault Clio I 1.8 - Małe, ale dynamiczne