Clio waży nieco ponad tonę i ma dwulitrowy silnik o mocy 169 (faza I, produkowana do 2001 r.) lub 179 KM (faza II). Według producenta sprint do „setki” trwa odpowiednio 7,3 lub 7,1 s. Jednostka Clio Sport najlepiej czuje się w górnym zakresie obrotów. Z powodu małego rozstawu osi i bardzo bezpośredniego układu kierowniczego sposób prowadzenia tego „francuza” przypomina nieco jazdę gokartem.
Doskonałe osiągi nie są połączone z bardzo wygórowanym apetytem na paliwo – Clio w wersji Sport spala około 12-13 litrów na 100 km. Koszty wymian części eksploatacyjnych będą rzecz jasna wyższe niż w normalnych odmianach modelu, ale wciąż do zaakceptowania. Tak np. komplet amortyzatorów w ASO kosztuje około 900 zł – zwykle trzeba jednak wymieniać tylko tylne, bo ciekną. Dość często w silniku psuje się także koło zmiennych faz rozrządu (zamiennik kosztuje od 400 zł).