Renault ma duże doświadczenie w konstruowaniu mocnych małych aut. Przed opisywanym Clio II Sport firma produkowała takie modele jak 5 Turbo czy Clio Williams, zaś równolegle z nim – Clio V6 z centralnie umieszczonym silnikiem i napędem na tył. Ostatnie z aut to drogi rarytas w porównaniu z Clio Sport, którego ceny zaczynają się obecnie już od 13 tys. zł.
Renault Clio Sport 2.0 16v - Dobre osiągi w dobrej cenie
Clio waży nieco ponad tonę i ma dwulitrowy silnik o mocy 169 (faza I, produkowana do 2001 r.) lub 179 KM (faza II). Według producenta sprint do „setki” trwa odpowiednio 7,3 lub 7,1 s. Jednostka Clio Sport najlepiej czuje się w górnym zakresie obrotów. Z powodu małego rozstawu osi i bardzo bezpośredniego układu kierowniczego sposób prowadzenia tego „francuza” przypomina nieco jazdę gokartem.
Doskonałe osiągi nie są połączone z bardzo wygórowanym apetytem na paliwo – Clio w wersji Sport spala około 12-13 litrów na 100 km. Koszty wymian części eksploatacyjnych będą rzecz jasna wyższe niż w normalnych odmianach modelu, ale wciąż do zaakceptowania. Tak np. komplet amortyzatorów w ASO kosztuje około 900 zł – zwykle trzeba jednak wymieniać tylko tylne, bo ciekną. Dość często w silniku psuje się także koło zmiennych faz rozrządu (zamiennik kosztuje od 400 zł).
Niestety, w przypadku Clio II Sport nie ma co liczyć na bezawaryjną eksploatację. Po pierwsze, większość egzemplarzy jest mocno wysłużona. Po drugie, auto bywa awaryjne, ale na szczęście psują się w nim przede wszystkim drobne elementy.
Nietrwała jest „elektryka” (przełączniki świateł, sterownik wentylatora klimatyzacji, pompka spryskiwacza itp.), dość często naprawiać trzeba zawieszenie (tuleje tylnej belki). Prostsza konstrukcyjnie jest wersja przedliftingowa, która ma mniej skomplikowany układ wydechowy oraz mechaniczną przepustnicę.
Jednym z droższych elementów, dość często wymagającym wymiany (wpływ stylu jazdy) jest skrzynia biegów, w której zdarzają się przede wszystkim awarie synchronizatorów. Użytkownicy Sporta w takiej sytuacji często szukają używanej przekładni, co zazwyczaj okazuje się tańszym wyjściem niż naprawa uszkodzonej.
Galeria zdjęć
1/4 Renault Clio Sport 2.0 16v - Dobre osiągi w dobrej cenie
1/4
Żródło: Auto Świat
Renault Clio Sport 2.0 16v - Dobre osiągi w dobrej cenie
2/4 Renault Clio Sport 2.0 16v - Dobre osiągi w dobrej cenie
2/4
Żródło: Auto Świat
Renault Clio Sport 2.0 16v - Dobre osiągi w dobrej cenie
3/4 Renault Clio Sport 2.0 16v - Dobre osiągi w dobrej cenie
3/4
Żródło: Auto Świat
Renault Clio Sport 2.0 16v - Dobre osiągi w dobrej cenie
4/4 Renault Clio Sport 2.0 16v - Dobre osiągi w dobrej cenie
4/4
Żródło: Auto Świat
Renault Clio Sport 2.0 16v - Dobre osiągi w dobrej cenie
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.