Suzuki Grand Vitara 2.0 - Pół SUV, pół terenówka

Auto Świat
Japońskie samochody terenowe nie należą do tanich – w salonie za nowe auto z 5-drzwiowym nadwoziem trzeba zapłacić około 100 tys. zł i nie będzie to wcale najbogatsza wersja. Pewnie dlatego kilkuletnie egzemplarze z rynku wtórnego cieszą się tak dużym zainteresowaniem. Dotyczy to również drugiej generacji Grand Vitary, która jest łakomym kąskiem wśród pojazdów używanych. Jak się okazuje, całkiem słusznie. Dodajmy, że Suzuki w wersji pięciodrzwiowej dobrze sprawdza się jako auto rodzinne, a jedynym jego mankamentem jest niewielki bagażnik. Mniej praktyczna odmiana trzydrzwiowa może być świetną propozycją dla singli.Prezentowana Grand Vitara to ukłon producenta w kierunku aut klasy SUV. Przede wszystkim ma samonośne nadwozie, chociaż nie zrezygnowano zupełnie z ramy, która pełni teraz funkcję pomocniczą. Dość rzadki w nowoczesnych pojazdach tej wielkości kompromis oznacza większą wszechstronność auta, choć z założenia Vitara rzadko opuszcza asfaltowe drogi. Tak jest też w rzeczywistości – użytkownicy Vitary jeżdżą nią przede wszystkim po asfalcie, chwalą sobie jednak rewelacyjny napęd na obie osie, który pozwala pojeździć poza utwardzonymi drogami.

Katalog Samochodów Auto Świat