Oferta przedstawiona przez konkretny komis adresowana jest tylko do klientów z najbliższych okolic. System sprzedaży samochodów przez internet stanowić może doskonałe źródło informacji.
Zdaniem Stefana Bielińskiego, prezydenta Polskiej Izby Motoryzacji, systemy obrotu samochodami z drugiej ręki, zapewniające pełny przepływ informacji i pewność oferty, są przyszłością na rynku wtórnym i tylko one gwarantują polskim dilerom i ich klientom osiągnięcie europejskich standardów.
Na razie dostępny jest tylko jeden internetowy salon sprzedaży samochodów używanych z certyfikatem - www.mojeauto.pl. Zamieszczona tam oferta pojazdów pochodzi od osób prywatnych, dilerów, firm leasingowych, ubezpieczalni, komisów itp.
Uwiarygodnieniu ofert służy wystawiany przez rzeczoznawców
Dekry certyfikat jakości. Niestety, takie zaświadczenie mogą uzyskać jedynie egzemplarze zakupione w autoryzowanych salonach w Polsce. Ich wiek nie może przekroczyć 6 lat, a przebieg 120 tys. km.
To dobre rozwiązanie w przypadku szukania ofert w internecie. Klient może zaufać jakości auta będąc daleko od miejsca wystawienia pojazdu do sprzedaży.
Przeprowadzenie przez rzeczoznawcę Dekry ekspertyzy potwierdzającej rzeczywisty stan techniczny samochodu może się odbyć w dogodnym dla klienta terminie i miejscu. Usługa kosztuje 290 zł. W serwisie mojeauto.pl ogłoszenia drobne (z certyfikatem lub bez) zamieszczane są bezpłatnie.
Firmy za publikację w rubrykach: komis, diler, firma leasingowa, ubezpieczalnia itp. muszą zapłacić 200 zł. Właściciele aut mogą obserwować zainteresowanie swoją propozycją zarówno na stronie www, jak również w swojej skrzynce e-mail.
Najistotniejszą zaletą aut z certyfikatem jest gwarancja co do stanu technicznego
Nie ma natomiast takiej wiarygodności co do jego legalności. Liczyć można jedynie na pośrednictwo w transakcji. Nie tylko na stronach mojeauto.pl handluje się samochodami używanymi.
Podobny program (z autami sprawdzonymi przez rzeczoznawców PZM) przygotowuje EBO - Europejski Bank Ofert. W sprzedaży z drugiej ręki przez internet pośredniczą także gazety, komisy, dilerzy itp. Adresy najprościej znaleźć w największych portalach, np. onet.pl czy wp.pl odnajdując dział "auto", a następnie "giełdy samochodowe".