Auto Świat Volkswagen Beetle R-Line 2.0 TSI – garbaty sportowiec | TEST

Volkswagen Beetle R-Line 2.0 TSI – garbaty sportowiec | TEST

Garbus zawsze wzbudzał emocje. Gdzieś w głębi serca mamy wspomnienia z jego legendarnym protoplastą, który tworzył historię, nie tylko niemieckiej, motoryzacji. Chociaż najnowsze wcielenie znacznie odbiega od swojego pierwowzoru, to jednak dostrzegamy w nim pewne podobieństwo. Ale…

Volkswagen Beetle R-Line 2.0 TSI
Zobacz galerię (12)
Materiały prasowe
Volkswagen Beetle R-Line 2.0 TSI

Szybko przekonujemy się, iż współczesny VW Beetle, to nic innego jak …Golf w innym, bardziej awangardowym przebraniu. Nie jest to już tak proste technicznie auto, jak pierwotny Garbus. Znajdziemy w nim praktycznie większość systemów i rozwiązań znanych ze współczesnych generacji VW Golfa.

Obecna generacja produkowana jest od 2011 roku, a jesienią 2014 r. została zmodyfikowana. Auto do Europy trafia z dalekiego Meksyku.

Volkswagen Beetle – nowoczesny design w stylu retro

Design nadwozia zachowuje eliptyczną formę pierwowzoru. Wnętrze utrzymano w stylu retro, ale zastosowano w nim najnowsze rozwiązania. Przed kierowcą umieszczono centralnie sporych rozmiarów prędkościomierz, a po jego obu stronach miniaturowe wskaźniki paliwa i obrotomierza.

W centralnej konsoli zamontowano 5-calowy dotykowy wyświetlacz LCD z nawigacją satelitarną, systemem audio i komputerem pokładowym. Poniżej, umieszczono przyciski i pokrętła klimatyzacji, ogrzewania oraz wielu innych funkcji. Praktycznym rozwiązaniem (a może bardziej gadżetem) są trzy analogowe zegary ze wskazaniami: temperatury oleju, stoperem i wskaźnikiem doładowania turbiny.

Wnętrze pojazdu zaprojektowano dla czterech dorosłych osób, ale z całą pewnością najbardziej komfortowo poczują się w  nim dwie osoby zajmujące miejsca na przednich fotelach. Wsiadanie na tylne siedzenia wymaga umiejętności gimnastycznych (zbyt mało miejsca po przesunięciu przedniego fotela). Sportowe fotele zapewniają dobre trzymanie, a także są ergonomiczne i wygodne podczas dłuższych podróży.Na pochwałę zasługuje 310 litrowy bagażnik, którego pojemność można szybko zwiększyć do 905 litrów po złożeniu oparć tylnych siedzeń. Wówczas zmieszczą się w nim nawet tygodniowe zakupy w supermarkecie.

Volkswagen Beetle R-Line 2.0 TSI - sportowym design nadwozia
Volkswagen Beetle R-Line 2.0 TSI - sportowym design nadwoziaŻródło: Materiały prasowe

Volkswagen Beetle – bogate wyposażenie

Testowany egzemplarz Volkswagena Beetle R-Line 2.0 TSI otrzymał bogate wyposażenie jak m.in. reflektory bi-ksenonowe, światła do jazdy dziennej LED, reflektory przeciwmgłowe z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, podwójną końcówkę rury wydechowej, zawieszenie sportowe, dodatkowe zegary na desce rozdzielczej, aluminiowe nakładki na pedały oraz multifunkcyjną 3-ramienną kierownicę, XDS – blokadę mechanizmu różnicowego oraz tapicerkę skórzaną Vienna.

Volkswagen Beetle R-Line 2.0 TSI - stylowe wnętrze
Volkswagen Beetle R-Line 2.0 TSI - stylowe wnętrzeŻródło: Materiały prasowe

Dodatkowy wydatek to m.in. system audio Fender z 8 głośnikami, subwooferem i 10-kanałowym wzmacniaczem o0 mocy 400 W – 2 370 zł, system nawigacji satelitarnej Discovery Media  z 6,5-calowym dotykowym wyświetlaczem LCD – 4 050 zł, tapicerka skórzana Vienna (sportowe i podgrzewane fotele z przodu) – 10 900 zł, bezkluczykowy system Keyless Access – 1 710 zł, system monitorowania pola martwego – 1 500 zł oraz 19-calowe obręcze kół z metali lekkich Tornado Volkswagen R – 2 170 zł.

Volkswagen Beetle – ze sportowym sercem

Do napędu zastosowano czterocylindrowy silnik benzynowy 2.0 TSI o mocy 220 KM z sześciostopniową przekładnią automatyczną DSG i elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS. Przyznać trzeba, iż to optymalny zestaw dla tego auta ze sportowym duchem. Pozwala na wykorzystanie możliwości dynamicznej jazdy, co jednak kończy się zużyciem paliwa w okolicach 10 l/100 km.

Volkswagen Beetle R-Line 2.0 TSI - logo, które identyfikuje wersję R-Line
Volkswagen Beetle R-Line 2.0 TSI - logo, które identyfikuje wersję R-LineŻródło: Materiały prasowe

Przednie zawieszenie, to oś ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami teleskopowymi, a tylna jest czterowahaczowa. Dopełnieniem jest elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS. W wyposażeniu seryjnym mamy jeszcze do dyspozycji elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP z ASR, ABS z EBV, EDS, MSR i asystentem siły hamowania. Taki zestaw sprawia, że Betele nie obawia się na drodze ostrych manewrów.

Volkswagen Beetle – podsumowanie

To z całą pewnością auto dla osób mających trochę sportowego zacięcia, ale jednocześnie ceniących nowoczesne rozwiązania i klimat retro. Na pozytywną ocenę zasługują stosunkowo mocna i dynamiczna jednostka napędowa, której można wybaczyć apetyt na paliwo.

Komfort jazdy na sportowych i ergonomicznych fotelach docenią osoby zajmujące miejsce w pierwszym rzędzie, bo już na tylnych siedzeniach (przewidzianych dla dwóch osób) jest już znacznie mniej wygodnie.

Volkswagen Beetle - podstawowe dane

Pojemnośc skokowa i rodzaj silnika1984 cm3, R4, benzynowy
Moc220 KM przy 4500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy350 Nm przy 1500-4400 obr./min
Skrzynia biegów i napędDSG, napęd na przód
Prędkość maksymalna233 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h6,7 s
Masa własna1395 kg
Długość4278 mm
Szerokość1808 mm
Wysokość1486 mm
Pojemność zbiornika paliwa 55 l
Pojemność bagażnika310/905 l
Cena modelu R-Line 2.0 TSI118 990 zł
Cena egzemplarza testowego150 860 zł
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków