W bieżącym sezonie zaplanowano 7 rund, w trakcie których rozegranych zostanie w sumie 14 wyścigów.

1. runda, Polska – Tor Poznań, 12-13.04.2013 r.2. runda, Słowacja – Slovakia Ring, 26-28.04.2013 r.3. runda, Republika Czeska – Autodrom Brno, 17-18.05.2013 r.4. runda, Polska – Tor Poznań, 21-22.06.2013 r.5. runda, Austria – Red Bull Ring, 23-24.08.2013 r.6. runda, Węgry – Hungaroring, 20-21.09.2013 r.7. runda, Polska – Tor Poznań, 04-05.10.2013 r.

W pucharze ścigać się będzie 24 kierowców pochodzących z ośmiu krajów. W stawce znajdują się początkujący kierowcy, jak i sportowcy z tytułami mistrzowskimi, między innymi Robertas Kupcikas, który wygrał puchar Volkswagen Castrol Cup w 2006 roku oraz Mateusz Lisowski – zwycięzca Scirocco R Cup z 2011 roku. Paweł Krężelok rozpocznie starty od rundy na Red Bull Ring ponieważ dopiero wtedy będzie miał ukończone 16 lat.

Nr startowy; Nazwisko; Kraj2 Jan Kisiel Polska3 Robertas Kupčikas Litwa4 Maciej Steinhof Polska5 Martin Wirkijowski Niemcy6 Sebastian Ramirez Meksyk7 Michał Słomian Polska8 Mateusz Lisowski Polska9 Klaudia Podkalicka Polska10 Maciej Dreszer Polska11 Fernando Mendez Meksyk12 Aleksandra Furgał Polska14 Krystian Korzeniowski Polska15 Strahinja Ivosevic Czechy16 Marcus Fluch Szwecja17 Philipp Bartos Austria18 Łukasz Tyszkiewicz Polska19 Mateusz Tyszkiewicz Polska20 Patrik Nemec Słowacja21 Jakub Litwin Polska22 Aleksandra Bursiak Polska23 Herman Berger Austria24 Adam Rzepecki Polska25 Paweł Krężelok Polska26 Rasmus Marthen Szwecja

Dodatkową atrakcją podczas rywalizacji na torze będzie udział w wyścigach specjalnie zaproszonych kierowców tzw. VIP Drivers. Będą to osoby ze świata mediów, sportu i show businessu, jednakże z doświadczeniem w motorsporcie. Zainteresowanie startem w wyścigu Volkswagen Castrol Cup wykazali m.in. rajdowcy, żużlowcy oraz piłkarze.

Pucharowe Golfy GTI zostały zbudowane w siedzibie spółki Volkswagen Racing Polska przy dużym wsparciu inżynierów z Volkswagen Motorsport. Jeszcze w 2012 roku rozpoczęły się testy samochodów na hiszpańskim torze w Calafat. W dniach 26 i 27 marca zawodnicy Volkswagen Castrol Cup po raz pierwszy mieli okazję zasiąść za kierownicą wyścigowych Golfów i pokonać kilkadziesiąt kilometrów na torze Slovakia Ring.

Auta są wyposażone w silnik 2.0 TSI o mocy 260 KM. Dodatkowy smak rywalizacji doda system Push-to-Pass, który po aktywacji przez dziesięć sekund zwiększa moc silnika o dodatkowe 50 KM. Będzie go można użyć od kilku do kilkunastu razy podczas wyścigu (w zależności od toru).

Samochody wyposażone są w sportowe zawieszenie i układ wydechowy, przebudowano układ chłodzący, skrzynia biegów DSG wyposażona została w mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (tzw. szperę) oraz otrzymała nowe oprogramowanie pozwalające na skrócenie i tak rekordowego, czasu zmiany biegów. Układ hamulcowy wyposażono w tarcze przednie o średnicy 362 mm wykonane w systemie tzw. floating bell, czyli umożliwiające osiowe przemieszczanie tarcz względem punktów mocowania. Charakterystyczną rzeczą jest zastosowanie tzw. sportowego ABS.

Z wnętrza usunięto wszystkie zbędne elementy tapicerki oraz seryjne fotele. Dodano natomiast wyścigowy fotel, 6 punktowe pasy bezpieczeństwa, klatkę bezpieczeństwa oraz centralnie uruchamiany układ gaśniczy. Dodatkowo w smaochodach zamontowano układy telemetrii, pozwalające na monitorowanie i analizę pracy większości istotnych podzespołów samochodu, a także parametrów i stylu jazdy kierowcy.

Nagrodą główną dla zwycięzcy pucharu jest nowy Volkswagen Golf VII oraz 30 000 euro. Zdobywca drugiego miejsca otrzyma 20 000, a trzeciego 10 000 euro. Pieniądze te nie będą wypłacone w gotówce, ale przeznaczone zostaną na dalszy rozwój kariery w sportach motorowych. Zawodnicy nagradzani będą także po każdym wyścigu (pierwsza ósemka otrzyma do podziału kwotę 8 000 euro).