Auto Świat Volkswagen ma problemy

Volkswagen ma problemy

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Niemiecki koncern opracowuje strategię działania na następne lata. Jak donoszą dobrze poinformowane źródła z samej firmy atmosfera wśród pracowników jest bardzo napięta i nikt nie może być pewny swojej przyszłości

vw
ACZ / Volkswagen
vw

Szef koncernu Volkswagen Martin Winterkorn chce wprowadzić w firmie nowy model biznesowy, który ma zapewnić stabilny wzrost, także w następnej dekadzie. Na bazie istniejącego już programu poprawiającego wydajność i rentowność koncernu „Future Tracks“ opracowano strategię działania wychodzącą znacznie ponad następne 5 lat. Winterkorn ogłosił ją w wewnętrznym piśmie przewodnim, skierowanym do wysokich rangą menadżerów koncernu.

Z wewnętrznych przecieków rysuje się niezbyt optymistyczny obraz. W piśmie do pracowników szef VW przypomina m.in. swoje główne cele, gdy w 2007 roku obejmował dowodzenie. Wiele z nich nie zostało zrealizowanych

Z wewnętrznych przecieków rysuje się niezbyt optymistyczny obraz. W piśmie szef VW przypomina m.in. swoje główne cele, które zostały wyznaczone, gdy w 2007 roku obejmował dowodzenie w Volkswagenie. A więc: wspieranie digitalizacji, pojazdy elektryczne, dalszy rozwój procedur produkcyjnych. Przypomina także, że już 8 lat temu zwracał uwagę na „inne oczekiwania klientów”. Dalej w swoim piśmie Winterkorn zauważa, że przez ten okres „Volkswagen obrósł w tłuszcz” i nie wystarczy już produkować aut większych, wyższych i szybszych. Teraz liczy się, by samochody były lżejsze i ekonomiczniejsze, a produkcja – bardziej opłacalna.

Jednocześnie Winterkorn naciska na kierownictwo firmy, by nie osiadało na laurach pojedynczych sukcesów. W niedawnej rozmowie z niemieckim magazynem Automobilwoche szef Volkswagena sprecyzował zagrożenia, z którymi w najbliższym czasie koncern będzie musiał się spieszyć. Jego zdaniem firma przespała początek procesu digitalizacji samochodów, a przy pojazdach elektrycznych postawiła na „nie tych graczy”.

W piśmie do swoich menadżerów Winterkorn pisze także, że obecny świat jest nieobliczalny jak jeszcze nigdy w historii, wstrząsany politycznymi kryzysami, które odbijają się na gospodarce. To powoduje, że jakiekolwiek planowanie długoterminowe jest bardzo trudne. „Następstwa dla naszego biznesu są dramatyczne – nieważne czy chodzi o Rosję, Indie czy Amerykę Południową”.

Szef VW apeluje: nie możemy oddać cyfrowego świata Apple'owi i reszcie bez walki

Na koniec szef VW zauważa, że samochód jest najbardziej skomplikowanym produktem przemysłowym na świecie i jego produkcją będą nadal zajmować się koncerny motoryzacyjne, pod jednym wszakże warunkiem: będą one musiały szybko wdrażać swoje digitalne kompetencje w czyn. Oczywiście dotyczy to także Volkswagena. Czyżby Winterkorn dostrzegał zagrożenie ze strony takich gigantów jak Google, który zapowiedział już wytwarzanie autonomicznych pojazdów elektrycznych?

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków