Logo
Volkswagen Taigun - kompaktowy SUV

Volkswagen Taigun - kompaktowy SUV

Autor Piotr Ceran
Piotr Ceran

Volkswagen zaprezentował podczas Auto Expo 2014 w Delhi zmodyfikowaną wersję studyjnego Taiguna. Auto ma kompaktowe wymiary, wyrazistą stylizację i nowoczesny napęd.

Volkswagen Taigun
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Volkswagen Taigun

Spoglądając na nowego Taiguna nie sposób nie zauważyć charakterystycznych, wysuniętych na zewnątrz błotników, których masywna forma sięgająca aż do drzwi jest harmonijnie wkomponowana w sylwetkę wozu. Charakterystyczna jest także ukośna płaszczyzna pod bocznymi szybami, zwana przez stylistów „linią charakteru”. Słupki C, mają typowy dla Volkswagena, charakterystyczny kształt. Wbudowano w nie klamki drzwi, kończące się równo z karoserią i wyglądające jak fragment okien.

Taigun ma 3859 mm długości, z zamontowanym kołem zapasowym 3995 mm. Jego szerokość wynosi 1728 mm, a wysokość 1570 mm (z relingami dachowymi 1605 mm). W dolnej części nadwozia wzrok przyciągają masywne osłony progów, nadkoli i dolnych części zderzaków. Krótkie zwisy pozytywnie wpływają na wygląd i układ wnętrza. W połączeniu z dużym jak na tak kompaktowe auto rozstawem osi (3470 mm) otrzymujemy wyjątkowo sportowe proporcje i – co istotne podczas jazdy w terenie – bardzo dobry kąt natarcia(28 stopni) i kąt zejścia (35,5 stopni). W praktycznych relingach dachowych wbudowano reflektory diodowe, których offroadowa stylizacja uzupełnia wygląd Taiguna.

Styliści projektując przód Taiguna świadomie nawiązali do większych terenowych Volkswagenów – Tiguana i Touarega. Diodowe światła dzienne okalają osłonę chłodnicy i również podkreślają szerokość Taiguna. W zderzak wbudowana została metalowa osłona podwozia. Charakterystycznym elementem tylnej części nadwozia jest umieszczone na zewnątrz koło zapasowe.

Przy otwieraniu tylnej pokrywy odchyla się wraz z nią. Zawiasy klapy znajdują się po stronie kierowcy. Tylna szyba wraz z zamontowanym nad nią spojlerem dachowym otwiera się oddzielnie w górę. Podobnie jak z przodu, także z tyłu studyjny model posiada masywną osłonę podwozia. Interesującym detalem jest uchwyt do otwierania tylnej klapy, wbudowany w prawe tylne światło.

Tym, którzy lubią smartfony i tablety, spodoba się wygląd, jakość powierzchni i układ elementów obsługowych Taiguna. Wszystkie elementy funkcjonalne wnętrza dają się obsługiwać intuicyjnie. W desce rozdzielczej wbudowano system Infotainment z możliwością podłączenia wszystkich popularnych smartfonów.. Po podłączeniu smartfona, na ekranie pojawi się specjalna aplikacja Taigun Infotainment, korespondująca kolorystycznie z kolorami wnętrza.

Czteroosobowy Taigun będzie napędzany trzycylindrowym silnikiem 1,0 l TSI (bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie) o mocy 110 KM (od 5000 obr./min). Średnie zużycie paliwa to 4,7 l/100 km. Silnik Taiguna z turbodoładowaniem i wtryskiem paliwa bezpośrednio do komory spalania jest bardzo oszczędny i już przy niskich prędkościach obrotowych rozwija wysoki moment obrotowy (175 Nm od 1.500 obr./min). Jednstka napędowa współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną.

Studyjne auto o masie 998 kg przyspiesza do 100 km/h w 9,2 sekundy. Prędkość maksymalna sięga 186 km/h.

ZOBACZ WIĘCEJ

Autor Piotr Ceran
Piotr Ceran