Logo
Volvo S60 Polestar: nieśmiały początek

Pierwsze prawdziwe Volvo Polestar (nie tylko z pakietem Polestar) trafi początkowo wyłącznie na rynek australijski. Jeśli auto zostanie dobrze przyjęte, to Szwedzi rozważą wejście z wyczynowym S60 także na inne rynki. Wszystko zatem w rękach Australijczyków.

Niestety seryjne S60 Polestar nie może się pochwalić, tak jak koncept, mocą ponad 500 KM. Trzylitrowy silnik benzynowy T6 otrzymał większą turbinę i nowy intercooler. Zmieniono też mapę sześciocylindrowej, rzędowej szóstki i zastosowano sportowy układ wydechowy. Efekt? 350 KM zamiast 300 i ponad 500 Nm zamiast 440. Samochód, napędzany na cztery koła za pośrednictwem układu Haldex,przyspiesza od 0 do 100 km.h w 4,9 s (dotychczasowy model S60 T6 przyspieszał do "setki" w 6,1 sek., a pofabrycznym podniesieniu mocy do 329 KM w 5,8 s) Prędkosć maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Modyfikacje objęły również skrzynię biegów (6-stopniowy automat wyposażono w system Launch Control), zawieszenie (obniżone i usztywnione z amortyzatorami Ohlins), mocniejsze hamulce, a także samo nadwozie, które zyskało pakiet aerodynamiczny i charakterystyczny kolor lakieru.

Volvo S60 Polestar trafi do pierwszych klientów w Australii w czerwcu. Ceny nie są jeszcze znznae, przynajmniej oficjalnie. Na razie powstanie zalewdie 100 sztuk sportowego sedana.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium