Alians od samego początku oparty był na wspólnym zaufaniu oraz realizacji strategii wzrostu spółek i poprawy ich rentowności - powiedział Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Renault i Nissana. W obecnych trudnych warunkach rynkowych, do których staramy się odpowiednio dostosować naszą działalność, również przestrzegamy tych zasad. Alians zapewnia Renault i Nissanowi narzędzia, które pozwolą im nie tylko przetrwać globalny kryzys finansowy i gospodarczy, ale również skutecznie konkurować z innymi po jego zakończeniu - dodał.

Alians zapewnił znaczny wzrost rentowności i kapitalizacji rynkowej obu spółek w okresie od 1999 roku do obecnego globalnego kryzysu gospodarczego i finansowego.

Pod względem kapitalizacji rynkowej Renault osiągnęło ponad trzykrotny wzrost wyników, tj. z 8,4 mld euro do 27,6 mld euro. W 2007 roku koncern zajął szóste miejsce na liście największych producentów samochodowych, w porównaniu do jedenastego miejsca w roku 1999. Z kolei kapitalizacja rynkowa Nissana w tym samym okresie wzrosła czterokrotnie, z 9 mld euro do 34,2 mld euro. Koncern uplasował się na piątej pozycji w 2007 roku, w porównaniu do dziesiątego miejsca w roku 1999.

Średni zysk operacyjny w latach 1999-2007 osiągnął znaczny przyrost w stosunku do lat 1990-1999. Zysk operacyjny Renault wzrósł pięciokrotnie, z 442 mln euro do 2,126 mln euro, a Nissana ośmiokrotnie, z 79,6 mld jenów do 636,1 mld jenów.

Renault wniosło do Nissana wkład finansowy w wysokości 6,4 mld euro. Od tego czasu Nissan zapewnił Renault ponad 11 mld euro. W ramach Aliansu miała miejsce istotna wymiana gotówki, kapitału, zysków i dywidend pomiędzy obiema spółkami.

Główne osiągnięcia 10 lat działania Aliansu:

- Połączone wyniki sprzedaży wzrosły z 4 989 709 samochodów w 1999 roku do 6 090 304 (nie licząc sprzedaży Avtovaz) w 2008 roku.

- Dzielone platformy i części zapasowe (np. skrzynie biegów czy systemy klimatyzacji) to narzędzia, które umożliwiają Aliansowi ograniczenie kosztów rozwojowych i produkcyjnych. Wspólne platformy, tj. platforma B (Nissan Tiida/Versa i Renault Clio) oraz platforma C (Renault Mégane/Scénic i Nissan Qashqai) stanowiły ponad 50% samochodów sprzedanych przez Renault i Nissana na całym świecie w 2008 roku.

- Czerpiąc z doświadczenia obu partnerów w dziedzinie układów napędowych (diesel w przypadku Renault i silniki benzynowe w przypadku Nissana), Alians opracował wspólne silniki i skrzynie biegów, w tym 6-biegową, manualną skrzynię biegów oraz nowy silnik V6 diesel. W ramach Aliansu ma również miejsce wymiana istniejących silników lub skrzyń biegów, np. benzynowy silnik Nissana o pojemności 3,5 litra montowany w Renault Laguna czy silnik Renault 1.5 diesel montowany w Nissanie Qashqai. Łącznie do wspólnego użytku przeznaczono osiem silników.

- Renault i Nissan współpracują w strategicznych obszarach zaawansowanych technologicznie badań inżynieryjnych. Posiadają wspólny plan technologiczny oparty na czterech wspólnych filarach: bezpieczeństwo, ochrona środowiska (emisja CO2), komfort we wnętrzu pojazdu oraz osiągi dynamiczne.

W ramach technologii zero emisji Renault i Nissan stawiają na pojazdy elektryczne: do tej pory podpisano niemal 20 porozumień z rządami państw oraz firmami w celu stworzenia pierwszego samochodu elektrycznego do 2010 roku i wprowadzenia na rynek pełnej oferty pojazdów elektrycznych w roku 2012.

- Każda ze spółek należących do Aliansu ma możliwość korzystania ze zdolności produkcyjnych swojego partnera. Obecnie zakłady Renault produkują samochody Nissana w Korei (Almera Classic) i w Brazylii (Livina), natomiast Nissan prowadzi montaż pojazdów Renault w RPA (Sandero), Meksyku (Clio) i w Hiszpanii (Trafic).

Jesteśmy dumni ze wszystkiego, co udało się nam osiągnąć w ciągu 10 lat - powiedział Carlos Ghosn. W przyszłości chcemy osiągnąć jeszcze więcej. Czerpiąc maksymalne korzyści z naszej współpracy w ramach Aliansu, będziemy nadal pogłębiać synergię działań Renault i Nissana, która pomoże osiągnąć wzrost obu spółek i poprawę ich rentowności - dodał.