W Tychach i w Bielsku-Białej przez 27 lat (1973-2000) wyprodukowano w sumie 3 318 674 szt. tego popularnego samochodu, który zmotoryzował polskie społeczeństwo, a uzyskane od Koncernu Fiat know-how na produkcję komponentów umożliwiło unowocześnienie ówczesnego polskiego przemysłu,m.in. metalurgicznego, chemicznego, elektrotechnicznego.

W 1991 roku uruchomiono w Tychach produkcję Fiata Cinquecento, a w roku 2000 - kolejny nowy model pojawił się na taśmie produkcyjnej - nowy Fiat Seicento.

W trakcie, od roku 1996 w Tychach rozpoczęto montaż w systemie SKD modeli: Punto, Bravo/Brava, Marea, Ducato a nawet Iveco. Montaż tych modeli w systemie SKD zakończono w 2000 r. Warto przypomnieć, że w latach 2000-2004 w Tychach produkowano również Fiaty Uno, Siena i Palio Weekend.

Najbardziej dynamiczny rozwój zakładu związany jest z produkcją Fiata Pandy w latach 2003-2012. Samochód przypadł do gustu Klientom i od razu zdobył prestiżowy tytuł „Car of The Year 2004". Tego popularnego i przebojowego modelu pracownicy tyskiego zakładu wyprodukowali w liczbie 2 168 491 sztuk. To rekordowa liczba w dotychczasowej historii Fabryki.

Ale to nie koniec.... Widząc z jaką pasją pracownicy i kierownictwo zakładu realizuje zadania produkcyjne, władze Koncernu postanawiają ulokować w 2007 roku w Tychach produkcję kolejnego nowego modelu... nowego Fiata 500. Dokładnie 50 lat po premierze bardzo popularnej 500 we Włoszech, która zmotoryzowała Włochów, w Tychach ruszyła seryjna produkcja tego jedynego w swoim rodzaju samochodu, po którego Klienci na wszystkich rynkach ustawili się w kolejkach, a dziennikarze po raz kolejny najwyżej ocenili właśnie nowego Fiata, przyznając „Pięćsetce" tytuł „Car of The Year 2008". To jedyny przypadek w historii tego konkursu, aby dwa samochody z tego samego zakładu zdobyły ten zaszczytny tytuł.

Foto: FCA / Auto Świat
FCA - 40 lat tyskiego zakladu

W połowie tego roku, w Tychach uruchomiono produkcję kolejnej, odnowionej odsłony Fiata 500. Model ten nadal cieszy się wielkim powodzeniem na rynakch zagranicznych i jest europejskim liderem w swoim segmencie.

Także Koncern Ford postanowił w 2008 roku ulokować tutaj produkcję swojego nowego modelu KA i w tym samym roku rozpoczęto także w Tychach produkcję modelu Abarth 500, a od wiosny 2011 pracownicy tyskiego zakładu rozpoczęli produkcję kolejnego nowego modelu samochodu - nowej Lancii Ypsilon

FCA Poland jest największym producentem samochodów w Polsce, który w 2014 r.  wyprodukował 313 933 samochody i jest największym eksporterem w branży motoryzacyjnej w Polsce.

W tym roku miało także inne ważne wydarzenie w historii Fabryki związane ze zmianą nazwy Spółki na FCA Poland S.A. Zmiana nazwy Spółki nastąpiła w wyniku powstania koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA) - siódmego na świecie producenta w branży motoryzacyjnej, który w 2014 roku wyprodukował 4,6 miliona samochodów. To kolejny krok wykonany w stronę wzmocnienia tożsamości firmy Fiat Chrysler Automobiles (FCA), którego celem jest podkreślenie, że wszystkie rozsiane po świecie spółki Grupy FCA są częścią jednego globalnego Koncernu.

Foto: FCA / Auto Świat
Pierwszy Fiat 126p z tyskich zakłądów wyjechał 18 września 1975 roku

Dziś mija 40 lat ...  na powierzchni 2,3 mln metrów kwadratowych - to jedyny parametr charakteryzujący tę fabrykę, który od początku się nie zmienił  - funkcjonuje obecnie 56 firm, w których pracuje ok. 6,1 tys. pracowników, z czego w tyskiej fabryce ok. 3,4  tys. osób. W sumie w ciągu dnia na tym obszarze pracuje ok. 12,1 tys. pracowników.

Sukcesy fabryki są możliwe dzięki zastosowaniu nowoczesnych metod zarządzania procesami produkcyjnymi i wielu latom systematycznej pracy w obszarze jakości. Rezultatem tych działań było wdrożenie w spółce Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością, Środowiskiem, Bezpieczeństwem i Higieną Pracy oraz Energią. To  osiągnięcie zakładu w Tychach zostało potwierdzone przez Jednostki Certyfikacyjne TŰV NORD oraz Polskie Centrum Badań i Certyfikacji, jako spełnienie przez zakład wymagań standardów zarządzania: ISO 9001, ISO 14001, PN 18001 oraz ISO 50001.

W 2004 r. zakład otrzymał Polską Nagrodę Jakości, a w 2006 r. był finalistą Europejskiej Nagrody Jakości - EFQM, jako pierwsze polskie przedsiębiorstwo w historii tego konkursu.

W 2006 roku w zakładzie rozpoczęto wdrażanie modelu organizacyjnego zwanego Word Class Manufacturing /WCM/, który jest kontynuacją działań zakładu w zakresie optymalizacji organizacji produkcji i który pozwała na ciągle doskonalenie obszarów takich jak: jakość, produktywność, bezpieczeństwo, logistyka, gospodarność.

Z całą odpowiedzialnością można stwierdzić, że zakład w Tychach należy do najlepszych w światowym przemyśle samochodowym (m.in. w grudniu 2014 r. zakład ponownie otrzymał prawo do prestiżowego tytułu przedsiębiorstw „Word Class Manufacturing", tj. stosujących najlepsze i najskuteczniejsze metody zarządzania systemem produkcyjnym w skali światowej). Osiągnięty poziom Gold Level wg WCM jest naturalnym następstwem podejmowanych działań dążenia do poprawy.

Liczba wyprodukowanych i zmontowanych w tyskim zakładzie samochodów w okresie 18.09.1975 - 31.08.2015:

Model                 Sztuki
Panda 2 168 491
126p 2 166 349
500/Fiat i Abarth 1 464 535
Seicento 1 328 973
Cinquecento 1 164 525
Ford KA 488 981
Lancia Ypsilon 248 882
Punto 57 026
Uno 28 590
Brava 19 122
Innocenti 14 774
Palio Weekend 12 365
Bravo 3 842
Siena 3 514
Ducato 2 893
Marea 2 846
Iveco 2 732
Razem:    9 178 440

W latach 1971 - 31.08.2015 wyprodukowano w dawnej FSM/FAP + FCA Poland łącznie  (w Bielsku-Białej i Tychach): 10 888 480 samochodów.