Na trasie 6th Peking to Paris Motor Challenge 2016 zobaczymy wiele ciekawych klasyków jak m.in. La France Tourer Speedster z 1917 roku, Bentleya 4½ Tourer z 1926 roku, AC 16/40 Weymann Sedan z 1928 roku, American La France z 1915 roku, Rolls Royce Phantom II, Buick Special Convertible i Studebaker Coupe, Bristol 403 z 1954 roku, Morgan plus 4, Alfa Romeo Giulietta TI, Hillman Hunter.
Rajd Pekin-Paryż jest jednym z najstarszych przedsięwzięć tego typu. Jego pierwsza edycja odbyła się w 1907 roku. W tegorocznej edycji wystartowały samochody historyczne przeważnie ze sportową historią. Całość została podzielona na etapy z wyznaczonymi punktami kontroli czasu i punktami kontroli przejazdu. Pomiędzy nimi zawodnicy startują w próbach specjalnych o właściwościach sportowych. Start i meta do OS-ów jest bardzo nowatorska, w pewnym sensie samoobsługowa, a pomiar czasu jest zatwierdzany poprzez włożenie specjalnej karty do czytnika. Odpowiedzialnym za pomiary w czasie całego rajdu jest znana manufaktura wytwarzająca zegarki Frederique Constant.
6.Pekin Paris Motor Challenge 2016
rozpoczął się 12 czerwca w Pekinie. Uczestnicy zaczęli swoją przygodę przed Wielkim Murem, a już w następnych dniach znaleźli się na mongolskich stepach, trudnych terenach rosyjskich a następnie poprzez Białoruś dotrą do Polski. Cały rajd będzie liczył 13 700 km i będzie trwał 35 dni. Meta będzie osiągnięta w Paryżu 17 lipca.
W Rzeszowie 107 załóg rajdowych pojawi się 7 lipca wieczorem, aby już 8 lipca w piątek o godzinie 9:00 wystartował pierwszy samochód do następnego odcinka.
Automobilklub Rzeszowski jest odpowiedzialny za przygotowanie ceremonii startu z rynku w Rzeszowie oraz za dwa odcinki specjalne, które odbędą się w Lubenii i Bliziance. Jeden jak i drugi OS jest znany z Rajdu Rzeszowskiego, a uwarunkowania terenu będą sprzyjać ciekawej prezencji oraz mocnej rywalizacji ów historycznych modeli.