A-4 Szarów - Tarnów coraz bliżej 20 czerwca 2008 roku krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad złożył w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim wniosek o wydanie decyzji lokalizacyjnej dla autostrady A-4 na odcinku od Szarowa do Tarnowa. Jest to ważny krok na przód, gdyż do tej pory realizacja tej ważnej inwestycji przeciągała się w czasie. Dopiero w maju bieżącego roku Wojewoda Małopolski wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, na którą GDDKiA czekała od października 2006 roku. Powodem był brak wymaganej opinii Ministra Środowiska, która została wydana dopiero w lutym bieżącego roku, a następnie oprotestowana (jak się okazało - bezzasadnie) przez samorządy oraz mieszkańców miejscowości położonych na trasie autostrady.

Wydanie decyzji lokalizacyjnej (ze względu na ważny interes społeczny, we wniosku GDDKiA zwróciła się o nadanie decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności) planowane jest na wrzesień, co umożliwi złożenie kolejnego wniosku, o pozwolenie na budowę, które może zostać uzyskane na przełomie roku. Umożliwi to ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy. Prace mają ruszyć w I połowie 2009 roku, a zakończenie budowy zaplanowano na 2011 rok.

Odcinek autostrady A-4 z Szarowa do Tarnowa będzie miała długość 56,9 km i będzie autostradą płatną. Nawierzchnia bitumiczna zostanie dostosowana do przenoszenia obciążeń 115 kN na oś. Każda z dwu jezdni autostrady będzie miała po dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 m każdy, pas awaryjny i pobocze gruntowe. Dodatkowo przewidziano rezerwę terenu dla dodatkowego trzeciego pasa ruchu po zewnętrznej stronie każdej jezdni projektowanej w I etapie. Na trasie autostrady powstaną cztery węzły autostradowe. Zbudowanych zostanie także sześć Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP).

Inwestycja ta ma strategiczne znaczenie dla rozwoju Polski południowej i umożliwia dostosowanie połączeń drogowych w związku z koniecznością wynikającą z włączenia państw Europy środkowej i Wschodniej do Unii Europejskiej. Budowa tego odcinka autostrady wpłynie także na odciążenie drogi krajowej nr 4 i istniejących dróg przebiegających w większości przez tereny zabudowane, przez co zmniejszy się uciążliwość ruchu w obszarze narażonym na oddziaływanie hałasu i emisji spalin.