Problem dotyczy dwóch modeli z gwiazdą: to klasa S (W222) i klasa S coupe/cabrio (C217) z 8-cylindrowymi silnikami benzynowymi o pojemności 4.0 Jak się bowiem okazuje, materiał, z którego wykonane są zaślepki silnika – tak ujęto to w komunikacie wysłanym do UOKiK-u – może nie wytrzymać maksymalnego obciążenia podczas jazdy. Grozi to uszkodzeniem materiału zaślepek na skutek wysokiego ciśnienia oleju silnikowego, które występuje szczególnie podczas dynamicznej jazdy. W związku z tym zachodzi ryzyko pojawienia się wycieku oleju silnikowego w okolicy zaślepek. Wyciekający olej może z kolei dostać się na drogę.

Stanowi to zagrożenie dla ruchu drogowego. Jeśli poziom oleju silnikowego spadnie, kierowca zostanie powiadomiony o usterce za pomocą czerwonego komunikatu ostrzegawczego w zestawie wskaźników. Jeżeli komunikat ostrzegawczy będzie zignorowany przez kierowcę, silnik będzie pracował na sucho, co oznacza, że może dojść do awarii z powodu uszkodzenia silnika.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 251 pojazdów.