Drugą pozycję zdobył Mercedes klasy C, a trzecią Volvo S60. Prezes Axel Springer Polska, wydawcy "Auto ŚWIATA" i "Auto Sukcesu", Wiesław Podkański wraz ze Stanisławem Sewastianowiczem, zastępcą redaktora naczelnego, wręczyli tytuł i statuetkę Auta nr 1 w Polsce Dario Fabro, dyrektorowi handlowemu Fiat Auto Poland. Tradycyjnie już w trakcie balu została przekazana nagroda główna w naszym konkursie, którą tym razem była zeszłoroczna laureatka konkursu Toyota Yaris, ufundowana przez Toyota Motor Poland. Zdobył ją Pan Marcin Zaworski z Sochaczewa, który na specjalnym teście wykazał się najlepszą wiedzą o motoryzacji. Podczas krótkiej konferencji prasowej zorganizowanej po ogłoszeniu wyników przedstawiciele Fiata, do którego należy Alfa Romeo, nie ukrywali, że z modelem tym koncern wiąże duże nadzieje. Nawiązujący do linii stylistycznej większej "stopięćdziesiątkiszóstki" model ma duże szanse na sukces i już w pierwszych dniach po wprowadzeniu do sprzedaży spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem klientów w całej Europie. Jego podstawowe zalety to oprócz pięknego designu perfekcyjne zawieszenie, szeroka gama dynamicznych jednostek napędowych i bardzo bogate wyposażenie seryjne, obejmujące nawet w podstawowej wersji m.in. sześć poduszek powietrznych i automatyczną klimatyzację z oddzielną regulacją temperatury dla kierowcy i pasażera. Warto dodać, że właśnie Alfa Romeo 147, zgodnie z tradycją naszego konkursu, będzie nagrodą główną w przyszłorocznej edycji. Wielki Bal Motoryzacji był pierwszą imprezą branży samochodowej w Polsce w nowym stuleciu. Gościli na nim przedstawiciele większości firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku. Nie zabrakło oczywiście przedstawicieli świata polityki, biznesu i kultury.(R.S.)
Alfa nagrodzona
Oficjalne ogłoszenie wyników tegorocznej polskiej edycji konkursu Auto nr 1 odbyło się podczas Wielkiego Balu Motoryzacji w hotelu Victoria w Warszawie. Jak informowaliśmy już wcześniej, najwięcej głosów Czytelników zyskała Alfa Romeo 147.