Jak wynika z danych opublikowanych przez ACEA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów), w ciągu pięciu pierwszych miesięcy bieżącego roku sprzedaż nowych aut osobowych na Starym Kontynencie (kraje UE-27 oraz EFTA) wyniosła nieco ponad 6 milionów sztuk. To wynik o 0,4 proc. niższy w zestawieniu z wynikiem zanotowanym w tym samym czasie w 2010 roku.

Alfa Romeo, mimo niesprzyjających okoliczności panujących na rynku motoryzacyjnym, jest na fali i umacnia swoją pozycję w Europie poprzez rosnący poziom sprzedaży. Od pierwszych dni stycznia do końca maja 2011 roku dealerzy Alfy Romeo w Europie sprzedali 65 557 aut, co oznacza wzrost o 53,9% w porównaniu z wynikiem z 2010 roku. To najwyższy procentowy wzrost sprzedaży, jeśli wziąć pod uwagę 15 producentów wymienionych w zestawianiu stowarzyszenia ACEA.

Dobra passa Alfy Romeo trwa także w Polsce, gdzie samochody ze "scudetto" na masce znajdują coraz więcej zwolenników. W ciągu pięciu miesięcy br. klienci nad Wisłą kupili 626 nowych Alf, wśród których największą popularnością cieszyły się modele Giulietta (338 sztuk) oraz MiTo (217 sztuk). To o ponad 200 sztuk lepszy wynik w odniesieniu do analogicznego okresu sprzed roku.

Do jeszcze lepszych rezultatów sprzedaży przyczyni się z pewnością wprowadzona właśnie do polskiej oferty Alfa Giulietta wyposażona w nową automatyczną skrzynię biegów z podwójnym suchym sprzęgłem "Alfa TCT". Przypominamy, że po MiTo, Giulietta to drugi model marki, w którym występuje ta nowoczesna automatyczna skrzynia biegów, dostępna z silnikiem 1.4 MultiAir o mocy 170 KM ("Najlepszy nowy silnik roku 2010" zdaniem jury International Engine of The Year) oraz z jednostką 2.0 JTDM-2 o mocy 170 KM.

Co jest tajemnicą sukcesu rynkowego Alfy? Prawdziwą rewelacją okazał się model Giulietta, debiutujący na rynku w 2010 roku na 100-lecie narodzin marki Alfa Romeo. Ta kompaktowa nowość, razem z mniejszym, równie lubianym modelem MiTo, to duet, który "bez wytchnienia" pracuje na wzrost wyników sprzedaży włoskiego producenta.

Nie bez znaczenia są też aktywne działania pro-sprzedażowe. W polskich salonach Alfy Romeo klienci mogą liczyć na ofertę umożliwiającą korzystny zakup samochodów. Najlepszym przykładem jest "Super Kredyt 5 lat x 0%" przygotowany przez Fiat Bank. Również osoby prowadzące działalność gospodarczą mogą liczyć na korzystną formę leasingu, który podobnie jak "Super Kredyt", dotyczy modeli z całej gamy Alfa Romeo, czyli MiTo, Giulietta i 159.

Zobacz rasową Alfę Romeo MiTo w akcji: