• Alpine szykuje aż trzy modele samochodów elektrycznych - to auta z segmentów B (odpowiednik Renault Clio) i C (krewniak Renault Megane) oraz elektryczny odpowiednik sportowego coupe
  • Nowe samochody Alpine zostaną opracowane na nowej platformie CMF-EV, z której korzysta m.in. Nissan Ariya

Jak wszyscy, to wszyscy. W ramach nowej strategii Grupy Renault każda z firm w ramach aliansu ma swoje miejsce w szeregu i ambitne cele do realizacji. Renault skupi się zatem na podniesieniu prestiżu i rentowności, grupa Dacia-Łada zajmie się segmentem niskobudżetowych aut, a Alpine zadba o całą sportową stronę francuskiego koncernu.

Alpine w Formule 1 zamiast Renault

Dla miłośników sportów motorowych oznacza to zatem, że Renault Sport Cars (odpowiedzialny m.in. Clio V6, Megane RS Trophy, Alpine 110) czy Renault Sport Racing (dział sportowy firmy) trafiły pod skrzydła Alpine. Na tym nie koniec. W Formule 1 pora pożegnać się z Renault. Jego miejsce zajmuje Alpine F1, którego bolid w tymczasowych barwach zimowych już ujrzał światło dzienne.

Alpine - aż trzy nowe modele

Sportowe plany to nie wszystko. Alpine szykuje także trzy nowe modele samochodów. Nietrudno zgadnąć, że będą one wyłącznie elektryczne. Wszystkie powstaną na nowej platformie CMF-EV. Łatwo zatem doszukiwać się technicznych krewniaków w gamie pozostałych marek francusko-japońskiego aliansu.

W salonach pojawi się zatem hot hatch segmentu B (niewykluczone, że będzie spokrewniony ze świeżo zaprezentowanym konceptem Renault 5), elektryczny odpowiednik modelu A110 (opracowany wspólnie z Lotusem) oraz crossover segmentu C (na liście technicznych krewniaków można znaleźć nowe Renault Megane oraz Nissana Ariya).