Audi A3 (Genewa 2012)

Nowe Audi A3 bazuje na modułowej platformie MQB, która będzie wspólna dla różnych samochodów z Grupy Volkswagena, w tym m.in. VII generacji Golfa. Nowoczesna płyta podłogowa w połączeniu z zastosowaniem aluminiowych elementów nadwozia pozwoliły na obniżenie wagi o auta o 80 kg w porównaniu do jego poprzednika. Samochód mierzy 4237 mm długości, 1777 mm szerokości i 1421 mm wysokości, czyli jest o 1 mm krótszy i o 12 mm szerszy od modelu, który zastępuje. Zwiększając rozstaw osi nowego A3 o 23 mm (2601 mm) jednocześnie skrócono nieco przedni zwis. O zapewnienie optymalnych właściwości trakcyjnych zadba sprawdzony zespół - przednie kolumny McPherson i tylne wielowahaczowe zawieszenie multi-link. W standardzie samochód zostanie postawiony na 16-calawych kołach, ale opcja przewiduje powiększenie ich o kolejne Pod względem stylistycznym kompaktowe Audi prezentuje się świeżo i atrakcyjnie, ale nie zaskakuje. Przedsmak kierunku, w jakim pójdą projektanci mogliśmy zobaczyć już w zeszłym roku na targach w Genewie, gdzie producent z Inolstadt prezentował koncepcyjne A3 w wersji sedan. Co by jednak nie mówić, rezygnację z krągłości na rzecz ostrych krawędzi w sportowym stylu, trzeba zapisać na plus. Nowe oblicze modelu A3 zdaje się prowokować i zachęcać do dynamicznej jazdy. Przednią cześć auta zdobi charakterystyczny dla rodziny Audi, masywny sześciokątny grill oraz światła LED wkomponowane w górną krawędź reflektorów. Diodowe "strzały" skierowane w stronę środka auta pełnią funkcję kierunkowskazów oraz świateł do jazdy dziennej. Boczne lusterka, które w poprzednim A3 były zabudowane w narożnikach ramek szyb, w nowym Audi powędrowały na drzwi tuż nad charakterystyczną linię ciągnącą się przez cały bok auta. Taka decyzja stylistów to kolejny zabieg mający na celu usportowienie modelu, podobnie jak i wspomniana bardzo ostra linia zwana "tornado", która optycznie wysmukla i obniża samochód. Przedstawiciele Audi zapewniali nas, że profil tego przetłoczenia, to konstrukcyjne maksimum, jakie można osiągnąć w procesie tłoczenia blach. Zapraszamy do serwisu specjalnego: Genewa 2012

Katalog Samochodów Auto Świat