Nowe A7 Sportback ma 39 elektronicznych systemów wsparcia kierowcy – zgrupowane są w trzech pakietach: wspomagania parkowania, wspomagania kierowcy w ruchu miejskim i wspomagania w ruchu poza miastem. Auto pozwoli na jazdę autonomiczną (bez udziału kierowcy), zachowując tor jazdy, odległości od innych pojazdów, zadaną prędkość, a także wyhamuje w sytuacjach awaryjnych.
Audi A7 Sportback - wymiary
Nowe Audi A7 Sportback ma 4969 mm długości, szerokość wynosi 1908 mm, a wysokość 1422 mm. Rozstaw osi – 2926 mm. Bagażnik ma pojemność 535 l, a po złożeniu oparć tylnych siedzeń – 1390 l. Na pokrywie bagażnika umieszczono spoiler, który wysuwa się przy prędkości 120 km/h.
Audi A7 Sportback łączy w sobie trzy wersje nadwozia: coupe, limuzyny i kombi. W porównaniu z dotychczasowym modelem długość wnętrza wzrosła o 21 mm (więcej miejsca na nogi dla osób jadących z tyłu), powiększono też przestrzeń wokół głów pasażerów. W topowych wersjach dostępne będą pojedyncze fotele (z przodu i z tyłu) regulowane elektrycznie, z funkcją masażu i wentylacji.
Audi A7 Sportback - tyle koła skrętne
Nowością w Audi A7 Sportback jest dynamiczny układ kierowniczy działający na 4 koła. Koła tylnej osi przy prędkościach do 60 km/h skręcają się maksymalnie o 5 stopni w kierunku przeciwnym do ruchu kół przednich, co poprawia zwrotność auta w ruchu miejskim czy przy parkowaniu. Powyżej 60 km/h koła tylne skręcają w tę samą stronę co koła przednie, co poprawia stabilność jazdy.
Na początek Audi A7 Sportback oferowane będzie z mocnym silnikiem benzynowym 3.0, V6 TFSI o mocy 340 KM. Moment jest bardzo wysoki – 500 Nm. Do „setki" auto rozpędza się w 5,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h (elektronicznie zablokowana). Skrzynia biegów to 7-stopniowy S tronic. Najnowsze Audi A7 ma napęd quattro (na 4 koła).
Nowe Audi A7 Sportbck pojawi się w sprzedaży w I kwartale 2018 r. Wtedy też do oferty wejdą silniki 4- oraz 6-cylindrowe benzynowe i diesle.