Drugą połowę roku 2015, Audi AG rozpoczęło ze sprzedażą wyższą niż w lipcu 2014. Pomimo nadchodzącej wymiany modelowej i mimo wciąż trudnych warunków ekonomicznych na ważnych dla Audi rynkach, koncern zanotował niewielki wzrost sprzedaży.
W lipcu 2015 r. do klientów trafiło 146 100 samochodów z czterema pierścieniami w logo. Na będącym motorem wzrostu kontynencie amerykańskim (+19,6%) oraz w Europie Zachodniej (+6,1%), sprzedaż nadal wyraźnie rosła, natomiast w Azji Południowo-Wschodniej (-9,2%) osiągnęła poziom niższy niż rok temu.
„W lipcu, sprzedaż w Europie i Ameryce rozwijała się po myśli Audi. W Chinach natomiast, zgodnie z oczekiwaniami, utrzymywała się trudna sytuacja rynkowa, wzmożona przez turbulencje na rynkach kapitałowych.” – podsumował poprzedni miesiąc Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Niemniej jednak, wspólnie z naszymi chińskimi dealerami, przygotowujemy się do wymiany modelowej wielu naszych bestsellerów na tym rynku. W fazie przejściowej, wobec wzmożonej konkurencji, niezmiennie stawiamy na rozsądny i zrównoważony rozwój naszej sprzedaży.“
W ubiegłym miesiącu, Audi jako wiodąca marka premium, sprzedało w Państwie Środka 42 267 samochodów, o 12,5 procent więcej niż w lipcu 2014 r. Łączna sprzedaż notowana od początku tego roku, wyniosła tu 316 120 egzemplarzy – utrzymała się więc na takim samym poziomie jak rok temu (-0,3%). Poziom sprzedaży osiągany przez Audi mimo obecnego spowolnienia na rynku, okazuje się jednak wysoki, jeśli porównać go z danymi historycznymi: w pierwszych siedmiu miesiącach bieżącego roku, Audi sprzedało chińskim klientom więcej samochodów niż w całym roku 2011. Wtedy bilans sprzedaży po dwunastu miesiącach wyniósł 313 036 egzemplarzy. W porównaniu z lipcem 2011, przewaga Audi nad jego najważniejszymi konkurentami na chińskim rynku aut premium, wzrosła prawie dwukrotnie. Na innych rynkach Azji i Pacyfiku, dwucyfrowe wzrosty sprzedaży odnotowano w lipcu przede wszystkim w Australii (+14,7 procent, tj. 1760 aut), oraz w Japonii (+13,8 procent, tj. 2115 samochodów).
Jeszcze większe przyrosty sprzedaży Audi odnotowało w USA: o 20,8 procent (17 654 sprzedanych pojazdów). Po raz kolejny, motorem sprzedaży Audi of America był ogromny popyt na SUV-y. Jeszcze przed wprowadzeniem na amerykański rynek nowego Audi Q7, sprzedaż całej rodziny Q wzrosła łącznie o 68 procent. Od stycznia do lipca, wskaźniki sprzedaży wszystkich modeli Audi w Stanach Zjednoczonych wzrosły o 12,4 procent – sprzedano tu łącznie 111 269 samochodów – i po raz pierwszy, po siedmiu miesiącach roku przekroczyły pułap 100 tysięcy egzemplarzy.
W ten sposób, podobnie jak to było w roku 2014, sprzedaż Audi rosła ponad dwukrotnie szybciej niż cały rynek amerykański. Siłą napędową Audi w Ameryce Południowej pozostaje Brazylia.
Do zwiększenia sprzedaży w tym kraju, w lipcu znacznie przyczyniły się najbardziej ulubione przez brazylijskich klientów modele Audi A3 Limousine i Audi Q3. Na rynek wprowadzono łącznie 1455 egzemplarzy tych modeli, czyli ich sprzedaż wzrosła o 38,8 procent.
Na rynku motoryzacyjnym Rosji, także w przypadku Audi, utrzymał się w lipcu trend zniżkowy (-23 procent, tj. 2003 auta), natomiast w Europie Zachodniej, koncern wzmacniał swą obecność na tradycyjnych rynkach zbytu. Lipcowy bilans sprzedaży cieszącej się największą popularnością wśród klientów w tym regionie marki premium, wykazał wzrost o 6,1 procent. Sprzedano tu blisko 62 900 samochodów marki Audi. Biorąc pod uwagę okres od stycznia do lipca 2015r., sprzedaż wzrosła o 4,4 procent, do 457 500 egzemplarzy. Wśród dużych rynków zachodnioeuropejskich, zwiększenie sprzedaży w lipcu zanotowano przede wszystkim w Hiszpanii (+22,8 procent, tj. 4201 aut), w Szwajcarii (+20,8 procent, tj. 1 937 egzemplarzy) i w Holandii (+29,9 procent, tj. 1386 samochodów). Także sprzedaż we Francji (+5,8 procent, tj. 5 177 sztuk) i w Wielkiej Brytanii (+8,2 procent, 12 818 aut), wykazała wyraźny wzrost. W Zjednoczonym Królestwie, tradycyjnie największym rynku eksportowym czterech pierścieni, szczególnym powodzeniem cieszyło się sportowe, kompaktowe Audi TT. Co trzeci egzemplarz tego modelu sprzedany w lipcu w Europie, zakupił klient Audi UK.
Bardzo korzystnie przedstawia się sytuacja w Polsce. Wysoki popyt na wszystkie modele Q oraz na całą rodzinę Audi A6 sprawił, że w lipcu sprzedaż wzrosła o ponad 47%, co przełożyło się na ugruntowanie wyników pierwszych siedmiu miesięcy tego roku (+8,6 procent, 4441 samochodów).
Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach | lipiec | łącznie | ||||||
2015 | 2014 | Różnica w stosunku do lipca 2014 r. | 2015 | 2014 | Różnica w stosunku do roku 2014 | |||
Świat | 146 100 | 144 015 | +1,4% | 1 048 450 | 1 013 372 | +3,5% | ||
Europa | 67 400 | 63 967 | +5,4% | 48 7 300 | 474 004 | +2,8% | ||
- Niemcy | 22 960 | 22 303 | +2,9% | 170 723 | 162 306 | +5,2% | ||
- Wielka Brytania | 12 818 | 11 852 | +8,2% | 99 194 | 95 209 | +4,2% | ||
- Francja | 5177 | 4892 | +5,8% | 35 830 | 35 394 | +1,2% | ||
- Włochy | 4862 | 4791 | +1,5% | 32 892 | 30 770 | +6,9% | ||
- Hiszpania | 4201 | 3422 | +22,8% | 29 347 | 26 211 | +12,0% | ||
- Polska | 672 | 456 | +47,4% | 4441 | 4089 | +8,6% | ||
- Rosja | 2003 | 2600 | -23,0% | 14 158 | 20 566 | -31,2% | ||
USA | 17 654 | 14 616 | +20,8% | 111 269 | 98 965 | +12,4% | ||
Meksyk | 1158 | 1020 | +13,5% | 7726 | 7225 | +6,9% | ||
Brazylia | 1455 | 1048 | +38,8% | 10 138 | 7277 | +39,3% | ||
Chiny (łącznie z Hongkongiem) | 42 267 | 48 279 | -12,5% | 316 120 | 316 945 | -0,3% |