Auto Świat Wiadomości Aktualności Audi AG: wzrost sprzedaży i nowe modele

Audi AG: wzrost sprzedaży i nowe modele

Od stycznia 2015 r., na całym świecie, na zakup samochodu marki Audi zdecydowało się prawie 1 048 450 klientów, tj. o 3,5 procent więcej niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego. W Polsce od początku roku klienci zarejestrowali o 8,6 więcej samochodów Audi.

Audi sprzedaje coraz więcej
Auto Świat / Audi
Audi sprzedaje coraz więcej

Drugą połowę roku 2015, Audi AG rozpoczęło ze sprzedażą wyższą niż w lipcu 2014. Pomimo nadchodzącej wymiany modelowej i mimo wciąż trudnych warunków ekonomicznych na ważnych dla Audi rynkach, koncern zanotował niewielki wzrost sprzedaży.

W lipcu 2015 r. do klientów trafiło 146 100 samochodów z czterema pierścieniami w logo. Na będącym motorem wzrostu kontynencie amerykańskim (+19,6%) oraz w Europie Zachodniej (+6,1%), sprzedaż nadal wyraźnie rosła, natomiast w Azji Południowo-Wschodniej (-9,2%) osiągnęła poziom niższy niż rok temu.

„W lipcu, sprzedaż w Europie i Ameryce rozwijała się po myśli Audi. W Chinach natomiast, zgodnie z oczekiwaniami, utrzymywała się trudna sytuacja rynkowa, wzmożona przez turbulencje na rynkach kapitałowych.” – podsumował poprzedni miesiąc Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Niemniej jednak, wspólnie z naszymi chińskimi dealerami, przygotowujemy się do wymiany modelowej wielu naszych bestsellerów na tym rynku. W fazie przejściowej, wobec wzmożonej konkurencji, niezmiennie stawiamy na rozsądny i zrównoważony rozwój naszej sprzedaży.“

W ubiegłym miesiącu, Audi jako wiodąca marka premium, sprzedało w Państwie Środka 42 267 samochodów, o 12,5 procent więcej niż w lipcu 2014 r. Łączna sprzedaż notowana od początku tego roku, wyniosła tu 316 120 egzemplarzy – utrzymała się więc na takim samym poziomie jak rok temu (-0,3%). Poziom sprzedaży osiągany przez Audi mimo obecnego spowolnienia na rynku, okazuje się jednak wysoki, jeśli porównać go z danymi historycznymi: w pierwszych siedmiu miesiącach bieżącego roku, Audi sprzedało chińskim klientom więcej samochodów niż w całym roku 2011. Wtedy bilans sprzedaży po dwunastu miesiącach wyniósł 313 036 egzemplarzy. W porównaniu z lipcem 2011, przewaga Audi nad jego najważniejszymi konkurentami na chińskim rynku aut premium, wzrosła prawie dwukrotnie. Na innych rynkach Azji i Pacyfiku, dwucyfrowe wzrosty sprzedaży odnotowano w lipcu przede wszystkim w Australii (+14,7 procent, tj. 1760 aut), oraz w Japonii (+13,8 procent, tj. 2115 samochodów).

Jeszcze większe przyrosty sprzedaży Audi odnotowało w USA: o 20,8 procent (17 654 sprzedanych pojazdów). Po raz kolejny, motorem sprzedaży Audi of America był ogromny popyt na SUV-y. Jeszcze przed wprowadzeniem na amerykański rynek nowego Audi Q7, sprzedaż całej rodziny Q wzrosła łącznie o 68 procent. Od stycznia do lipca, wskaźniki sprzedaży wszystkich modeli Audi w Stanach Zjednoczonych wzrosły o 12,4 procent – sprzedano tu łącznie 111 269 samochodów – i po raz pierwszy, po siedmiu miesiącach roku przekroczyły pułap 100 tysięcy egzemplarzy.

W ten sposób, podobnie jak to było w roku 2014, sprzedaż Audi rosła ponad dwukrotnie szybciej niż cały rynek amerykański. Siłą napędową Audi w Ameryce Południowej pozostaje Brazylia.

Do zwiększenia sprzedaży w tym kraju, w lipcu znacznie przyczyniły się najbardziej ulubione przez brazylijskich klientów modele Audi A3 Limousine i Audi Q3. Na rynek wprowadzono łącznie 1455 egzemplarzy tych modeli, czyli ich sprzedaż wzrosła o 38,8 procent.

Na rynku motoryzacyjnym Rosji, także w przypadku Audi, utrzymał się w lipcu trend zniżkowy (-23 procent, tj. 2003 auta), natomiast w Europie Zachodniej, koncern wzmacniał swą obecność na tradycyjnych rynkach zbytu. Lipcowy bilans sprzedaży cieszącej się największą popularnością wśród klientów w tym regionie marki premium, wykazał wzrost o 6,1 procent. Sprzedano tu blisko 62 900 samochodów marki Audi. Biorąc pod uwagę okres od stycznia do lipca 2015r., sprzedaż wzrosła o 4,4 procent, do 457 500 egzemplarzy. Wśród dużych rynków zachodnioeuropejskich, zwiększenie sprzedaży w lipcu zanotowano przede wszystkim w Hiszpanii (+22,8 procent, tj. 4201 aut), w Szwajcarii (+20,8 procent, tj. 1 937 egzemplarzy) i w Holandii (+29,9 procent, tj. 1386 samochodów). Także sprzedaż we Francji (+5,8 procent, tj. 5 177 sztuk) i w Wielkiej Brytanii (+8,2 procent, 12 818 aut), wykazała wyraźny wzrost. W Zjednoczonym Królestwie, tradycyjnie największym rynku eksportowym czterech pierścieni, szczególnym powodzeniem cieszyło się sportowe, kompaktowe Audi TT. Co trzeci egzemplarz tego modelu sprzedany w lipcu w Europie, zakupił klient Audi UK.

Bardzo korzystnie przedstawia się sytuacja w Polsce. Wysoki popyt na wszystkie modele Q oraz na całą rodzinę Audi A6 sprawił, że w lipcu sprzedaż wzrosła o ponad 47%, co przełożyło się na ugruntowanie wyników pierwszych siedmiu miesięcy tego roku (+8,6 procent, 4441 samochodów).

Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkachlipiecłącznie
  20152014Różnica w stosunku do lipca 2014 r.20152014Różnica w stosunku do roku 2014
Świat146 100144 015+1,4%1 048 4501 013 372+3,5%
Europa67 40063 967+5,4%487 300474 004+2,8%
  - Niemcy22 96022 303+2,9%170 723162 306+5,2%
  - Wielka Brytania12 81811 852+8,2%99 19495 209+4,2%
  - Francja51774892+5,8%35 83035 394+1,2%
  - Włochy48624791+1,5%32 89230 770+6,9%
  - Hiszpania42013422+22,8%29 34726 211+12,0%
- Polska672456+47,4%44414089+8,6%
  - Rosja20032600-23,0%14 15820 566-31,2%
USA17 65414 616+20,8%111 26998 965+12,4%
Meksyk11581020+13,5%77267225+6,9%
Brazylia14551048+38,8%10 1387277+39,3%
Chiny (łącznie zHongkongiem)42 26748 279-12,5%316 120316 945-0,3%
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków