Drugą połowę roku 2015, Audi AG rozpoczęło ze sprzedażą wyższą niż w lipcu 2014. Pomimo nadchodzącej wymiany modelowej i mimo wciąż trudnych warunków ekonomicznych na ważnych dla Audi rynkach, koncern zanotował niewielki wzrost sprzedaży.

W lipcu 2015 r. do klientów trafiło 146 100 samochodów z czterema pierścieniami w logo. Na będącym motorem wzrostu kontynencie amerykańskim (+19,6%) oraz w Europie Zachodniej (+6,1%), sprzedaż nadal wyraźnie rosła, natomiast w Azji Południowo-Wschodniej (-9,2%) osiągnęła poziom niższy niż rok temu.

„W lipcu, sprzedaż w Europie i Ameryce rozwijała się po myśli Audi. W Chinach natomiast, zgodnie z oczekiwaniami, utrzymywała się trudna sytuacja rynkowa, wzmożona przez turbulencje na rynkach kapitałowych.” – podsumował poprzedni miesiąc Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Niemniej jednak, wspólnie z naszymi chińskimi dealerami, przygotowujemy się do wymiany modelowej wielu naszych bestsellerów na tym rynku. W fazie przejściowej, wobec wzmożonej konkurencji, niezmiennie stawiamy na rozsądny i zrównoważony rozwój naszej sprzedaży.“

W ubiegłym miesiącu, Audi jako wiodąca marka premium, sprzedało w Państwie Środka 42 267 samochodów, o 12,5 procent więcej niż w lipcu 2014 r. Łączna sprzedaż notowana od początku tego roku, wyniosła tu 316 120 egzemplarzy – utrzymała się więc na takim samym poziomie jak rok temu (-0,3%). Poziom sprzedaży osiągany przez Audi mimo obecnego spowolnienia na rynku, okazuje się jednak wysoki, jeśli porównać go z danymi historycznymi: w pierwszych siedmiu miesiącach bieżącego roku, Audi sprzedało chińskim klientom więcej samochodów niż w całym roku 2011. Wtedy bilans sprzedaży po dwunastu miesiącach wyniósł 313 036 egzemplarzy. W porównaniu z lipcem 2011, przewaga Audi nad jego najważniejszymi konkurentami na chińskim rynku aut premium, wzrosła prawie dwukrotnie. Na innych rynkach Azji i Pacyfiku, dwucyfrowe wzrosty sprzedaży odnotowano w lipcu przede wszystkim w Australii (+14,7 procent, tj. 1760 aut), oraz w Japonii (+13,8 procent, tj. 2115 samochodów).

Jeszcze większe przyrosty sprzedaży Audi odnotowało w USA: o 20,8 procent (17 654 sprzedanych pojazdów). Po raz kolejny, motorem sprzedaży Audi of America był ogromny popyt na SUV-y. Jeszcze przed wprowadzeniem na amerykański rynek nowego Audi Q7, sprzedaż całej rodziny Q wzrosła łącznie o 68 procent. Od stycznia do lipca, wskaźniki sprzedaży wszystkich modeli Audi w Stanach Zjednoczonych wzrosły o 12,4 procent – sprzedano tu łącznie 111 269 samochodów – i po raz pierwszy, po siedmiu miesiącach roku przekroczyły pułap 100 tysięcy egzemplarzy.

W ten sposób, podobnie jak to było w roku 2014, sprzedaż Audi rosła ponad dwukrotnie szybciej niż cały rynek amerykański. Siłą napędową Audi w Ameryce Południowej pozostaje Brazylia.

Do zwiększenia sprzedaży w tym kraju, w lipcu znacznie przyczyniły się najbardziej ulubione przez brazylijskich klientów modele Audi A3 Limousine i Audi Q3. Na rynek wprowadzono łącznie 1455 egzemplarzy tych modeli, czyli ich sprzedaż wzrosła o 38,8 procent.

Na rynku motoryzacyjnym Rosji, także w przypadku Audi, utrzymał się w lipcu trend zniżkowy (-23 procent, tj. 2003 auta), natomiast w Europie Zachodniej, koncern wzmacniał swą obecność na tradycyjnych rynkach zbytu. Lipcowy bilans sprzedaży cieszącej się największą popularnością wśród klientów w tym regionie marki premium, wykazał wzrost o 6,1 procent. Sprzedano tu blisko 62 900 samochodów marki Audi. Biorąc pod uwagę okres od stycznia do lipca 2015r., sprzedaż wzrosła o 4,4 procent, do 457 500 egzemplarzy. Wśród dużych rynków zachodnioeuropejskich, zwiększenie sprzedaży w lipcu zanotowano przede wszystkim w Hiszpanii (+22,8 procent, tj. 4201 aut), w Szwajcarii (+20,8 procent, tj. 1 937 egzemplarzy) i w Holandii (+29,9 procent, tj. 1386 samochodów). Także sprzedaż we Francji (+5,8 procent, tj. 5 177 sztuk) i w Wielkiej Brytanii (+8,2 procent, 12 818 aut), wykazała wyraźny wzrost. W Zjednoczonym Królestwie, tradycyjnie największym rynku eksportowym czterech pierścieni, szczególnym powodzeniem cieszyło się sportowe, kompaktowe Audi TT. Co trzeci egzemplarz tego modelu sprzedany w lipcu w Europie, zakupił klient Audi UK.

Bardzo korzystnie przedstawia się sytuacja w Polsce. Wysoki popyt na wszystkie modele Q oraz na całą rodzinę Audi A6 sprawił, że w lipcu sprzedaż wzrosła o ponad 47%, co przełożyło się na ugruntowanie wyników pierwszych siedmiu miesięcy tego roku (+8,6 procent, 4441 samochodów).

Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach lipiec łącznie
  2015 2014 Różnica w stosunku do lipca 2014 r. 2015 2014 Różnica w stosunku do roku 2014
Świat 146 100 144 015 +1,4% 1 048 450 1 013 372 +3,5%
Europa 67 400 63 967 +5,4% 48 7 300 474 004 +2,8%
  - Niemcy 22 960 22 303 +2,9% 170 723 162 306 +5,2%
  - Wielka Brytania 12 818 11 852 +8,2% 99 194 95 209 +4,2%
  - Francja 5177 4892 +5,8% 35 830 35 394 +1,2%
  - Włochy 4862 4791 +1,5% 32 892 30 770 +6,9%
  - Hiszpania 4201 3422 +22,8% 29 347 26 211 +12,0%
- Polska 672 456 +47,4% 4441 4089 +8,6%
  - Rosja 2003 2600 -23,0% 14 158 20 566 -31,2%
USA 17 654 14 616 +20,8% 111 269 98 965 +12,4%
Meksyk 1158 1020 +13,5% 7726 7225 +6,9%
Brazylia 1455 1048 +38,8% 10 138 7277 +39,3%
Chiny   (łącznie z Hongkongiem) 42 267 48 279 -12,5% 316 120 316 945 -0,3%