Dotychczas oferowane Audi S4 również miało silnik 3-litrowy turbo z bezpośrednim wtryskiem, ale jego moc – 333 KM – była niższa od nowej wersji o 21 KM.
Nowy silnik V6 TFSI ma nie tylko zwiększoną moc, rozwija aż 500 Nm „płaskiego" momentu obrotowego. Co to oznacza?
500 Nm dostępne jest od 1370 do 4500 obr./min. Wykres momentu obrotowego w tym zakresie obrotów jest poziomą kreską, dlatego mówimy o „płaskim" momencie.
Jakie to ma znaczenie dla kierowcy i prowadzenia auta? Kapitalne. Audi S4 już przy niskich obrotach silnika zapewnia maksymalne przyspieszenia, silnik jest elastyczny.
Niskie obroty silnika zapewniają nie tylko elastyczność i dobrą dynamikę, lecz także niskie spalanie – według danych fabrycznych Audi S4 spala zaledwie 7,4 l/100 km.
Mocny, 354-konny sinik zapewnia znakomite przyspieszenia – S4 do „setki" potrzebuje 4,7 sekundy, a odmiana kombi (Avant) – 4,9 s.
Prędkość maksymalna w obu odmianach nadwoziowych – limuzyna i kombi wynosi 250 km/h i jest zablokowana elektronicznie.
Wszystkie odmiany S i RS mają napęd na 4 koła (quattro). W normalnych warunkach, na drodze o dobrej przyczepności kół napęd quattro rozdziela moment obrotowy na przednią i tylną oś, a w gorszych warunkach, gdy następuje uślizg kół na jednej z osi, większy moment jest kierowany na koła o lepszej przyczepności.
Audi S4/S4 Avant oferowane będą z kołami 18-calowymi i oponami w rozmiarze 245/40.
Zawieszenie wersji S4 jest obniżone o 23 mm w porównaniu do wersji standardowej A4.
Bagażnik limuzyny S4 ma pojemność 480 litrów, a wersji Avant 505 l – można go powiększyć do 1510 l, jeśli złożymy oparcie kanapy.
Podobnie jak w innych najnowszych modelach Audi w S4/S4 Avant jako opcja dostępny będzie wirtualny kokpit – zegary i wskaźniki wyświetlane są na ekranie o przekątnej 12,3 cala.
W nowym Audi S4/S4 Avant dostępne będą także system nawigacji MMI z panelem dotykowym oraz pakiet Audi connect umożliwiający korzystanie w aucie z szybkiego internetu.
Nowe Audi S4/S4 Avant pojawi się w salonach latem 2016 roku. Cena na razie jest nieznana.