Wynikibadania przeprowadzonego na początku roku pokazują, że prawie co trzecia pełnoletnia osoba w Polsce wie, że auta hybrydowe, czyli posiadające więcej niż jedno źródło napędu (np. silnik spalinowy i elektryczny), są dostępne w polskich salonach sprzedaży. Wiedza na temat tego typu aut nie jest jednak powszechna – jeden na czterech badanych (26 proc.) twierdzi, że aut hybrydowych nie ma w sprzedaży w Polsce, a niemal połowa respondentów (45 proc.) nic nie wie o tego typu ofercie. Zgodnie z oczekiwaniami, większą wiedzę na temat mają osoby lepiej wykształcone, mieszkańcy dużych miast o wyższym statusie społeczno – ekonomicznym oraz ludzie młodsi, częściej mężczyźni, bardziej zainteresowani motoryzacją.

Obecnie w Polsce do wyboru jest kilkanaście modeli samochodów hybrydowych różnych marek. Zdecydowanie najwięcej badanych (39 proc) przypisuje posiadanie w sprzedaży aut o napędzie hybrydowym marce Toyota. Kolejne miejsca zajęły marki Lexus – 20 proc. (należąca do Toyoty) oraz Honda – 11 proc. Takiego wyniku można było się spodziewać, ponieważ japońskie marki jako pierwsze zaczęy oferować pojazdy z napędem hybrydowym.

Zdecydowanie mniej respondentów twierdzi, że modele aut hybrydowych posiadają w sprzedaży Volkswagen i BMW – wymieniane przez 6 proc. respondentów, Volvo oraz Mercedes – po 5 proc. oraz Hyundai i Opel - po 4 proc. Listę marek, o których Polacy sadzą, że mają w swojej ofercie sprzedaży hybrydy zamykają Nissan i Audi (po 3 proc.).

„Posiadanie w ofercie modelu o napędzie hybrydowym jest w pewnym sensie komunikowaniem przez producenta i importera, że jego marka jest technologicznie zaawansowana i nowoczesna, a dodatkowo troszczy się o środowisko, a więc i o klienta. Wysoka świadomość tego, że Toyota, Lexus oraz Honda mają w ofercie proekologiczne samochody hybrydowe pozytywnie wpływa na wizerunek tych marek.” – komentuje wyniki badania dr Magdalena Sawińska, Lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP.

*****Informacje o badaniu:Dane pochodzą z badania OMNIMASprzeprowadzonego przez TNS OBOP w okresie 19 -22stycznia 2012 na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18 lat i więcej; łączna liczba wywiadów n=984.

Źródło: TNS OBOP