Do dziś pewnie kilka tysięcy kierowców nie będzie mogło korzystać z samochodu i np. wyjechać na wakacje. Są to niewątpliwie dotkliwe represje. Nowe prawo wprowadzono na zupełnie nieprzygotowany grunt. Każdy, kto jeździ po Polsce, widzi, jak absurdalnie oznakowane są nasze drogi. Rzadko kiedy wiemy jednoznacznie, z jaką prędkością możemy jechać.

Absurdem są częste ograniczenia prędkości do 50 km/h na dwu-, a nawet trzypasmowych jezdniach. Często nie wiadomo, gdzie teren zabudowany się zaczyna, a gdzie kończy. W tym bałaganie kierowcy mogą się łatwo pogubić, a policjanci skwapliwie to wykorzystują.

Wiele osób straci prawo jazdy nie dlatego, że świadomie jechali jak pirat, ale po prostu z powodu niejasnego oznakowania. Ale posłowie, sędziowie czy prokuratorzy nadal objęci są immunitetem i mogą bezkarnie jeździć, jak im się podoba. Ciekawe swoją drogą, dokąd im tak się spieszy, skoro ustawy sejmowe są niedopracowane, sprawy w sądach toczą się latami, a prokuratorskie śledztwa trwają i trwają.

W najnowszym numerze tygodnika Auto Świat przeczytamy o najnowszych modelach Fiata i Audi. Nasi dziennikarze porównali kompakty z dieslami, a Czytelnicy testowali Mitsubishi ASX.

Zapewne interesujące wnioski można wyciągnąć z lektury testu zderzeniowego zardzewiałego auta, który został przeprowadzony z inicjatywy naszej redakcji.

Auta z drugiej ręki to: pierwsza generacja Opla Zafira, pięć kombi klasy średniej z turbodieslami w cenie do 20 tys. zł oraz ranking kompaktów w trzech grupach wiekowych.

Foto: auto świat / Auto Świat

Zapraszamy także na nasze łamy, do iPada i na oraz na nasz profil na Facebooku. W tej chwili mamy już prawie 115 tys. fanów. Ich liczba wciąż rośnie. A skoro już jesteśmy przy nowoczesnych mediach, to przypominamy o cotygodniowej wersji Auto Świata na tablety, w której oferujemy odbiorcom nie tylko to, co publikujemy w wersji drukowanej, lecz także dodatkowe zdjęcia i filmy.

Miłej lektury!