- GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę przedostatniego odcinka autostrady A2
- Autostrada A2 ma być przedłużona do terminala samochodowego Koroszczyn
- Będzie to ostatni odcinek do czasu poprawy stosunków z Białorusią
Autostrada A2 to jedna z najstarszych autostrad w Polsce. Jej budowa na dobre rozpoczęła się na początku XX w. i już może cieszyć miliony kierowców z Polski i zagranicy. I mimo że prace przy tej drodze rozpoczęły się tak dawno, to do tej pory nie biegnie przez całą szerokość Polski.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoAutostrada A2 - to ostatni odcinek w obecnych planach
Na szczęście GDDKiA w końcu poinformowała, że rozpoczęła poszukiwania wykonawcy ostatniego odcinka drogi o długości 9 km, który umożliwi w przyszłości dojazd do terminala samochodowego Koroszczyn (woj. lubelskie). Zadaniem wyłonionej firmy będzie opracowanie projektu technicznego i wykonawczego, uzyskanie niezbędnych decyzji oraz wybudowanie trasy pomiędzy rejonem m. Kijowiec a węzłem Dobryń. Na odcinku wybudowany zostanie węzeł Dobryń i para MOP-ów: Kijowiec Północ i Południe.
Jest to ostatni odcinek, który obecnie zostanie zrealizowany. Ze względu na sytuację geopolityczną, kolejny fragment, czyli Dobryń - Kukuryki o długości 6,8 km będzie budowany tylko, gdy relacje z Białorusią zostaną unormowane.
- Przeczytaj także: Już wlepiają supermandaty. Niektórzy muszą brać kredyty, żeby je opłacić
Większość odcinków gotowa do końca 2025 r.
A autostradzie A2 trwają aktualnie intensywne prace nad doprowadzeniem drogi do wschodniej granicy Polski. Odcinek A2 Groszki - Siedlce Zachód może być otwarty dla ruchu jeszcze w tym roku, a droga Swory - Biała Podlaska na pewno zostanie oddana do użytku do końca 2024 r. Nie będzie jednak dostępna dla ruchu, dopóki nie zostaną otwarte łączące się z nią trzy odcinki. Prace budowlane trwają na odcinkach:
- Groszki – Siedlce Zachód: 84 proc.
- Siedlce Południe – Malinowiec: 61 proc.
- Malinowiec – Łukowisko: 48 proc.
- Łukowisko – Swory: 43 proc.
- Swory – Biała Podlaska: 98 proc.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przewiduje, że wszystkie odcinki zostaną oddane do użytku do końca 2025 r.
W toku jest też umowa na wykonanie projektu budowy 32,3 km autostrady A2 od węzła Biała Podlaska do przejścia granicznego w Kukurykach. Budowa podzielona jest na trzy odcinki:
- Biała Podlaska – Kijowiec (16,2 km),
- Kijowiec – Dobryń (9,3 km),
- Dobryń – Kukuryki (6,8 km); powstanie po unormowaniu sytuacji geopolitycznej z Białorusią.