Produkcja Aveo w Polsce to nie przypadek Rozpoczynając produkcję Aveo w Warszawie, Chevrolet nawiązał do chlubnych przedwojennych tradycji współpracy z Polską. Już w 1928 roku w Warszawie, powstał pierwszy zakład montażowy. Produkcja trwała tam przez trzy lata, dopóki zakład nie został zamknięty w 1931 roku wskutek światowego kryzysu gospodarczego. Dzięki nasilonej akcji promocyjnej oraz doskonałej jakości, Chevrolet wyrobił sobie w tym okresie w Polsce dobrą markę. Ułatwiło to Chevroletowi podjęcie decyzji o wznowieniu produkcji w 1936 r. Rząd Polski postanowił wspierać tego rodzaju inwestycje, aby przyśpieszyć motoryzację kraju. Produkcja została przerwana wraz z wybuchem II wojny światowej w 1939 r.

Po przemianach 1989 r. rząd planował prywatyzację państwowego zakładu FSO na Żeraniu i poszukiwał wśród międzynarodowych producentów samochodów odpowiedniego partnera. W ten sposób w 1994 r. odżyła współpraca z General Motors. Jednak dopiero pod koniec 2007 roku spółka GM DAT rozpoczęła w Polsce produkcję Chevroleta.

Aveo jest pierwszym współczesnym modelem Chevroleta powstającym w Europie. W 2008 roku z taśmy produkcyjnej zakładów FSO w Warszawie zjedzie około 60 000 egzemplarzy Aveo, a liczba ta wzrośnie prawdopodobnie do 100 000 w 2009 r. Także w tym roku rozpoczęto produkcję nowego trzy i pięciodrzwiowego modelu hatchback, który dołączył do powstającego od listopada zeszłego roku modelu sedan.

Zakłady FSO montują Chevroleta Aveo w ścisłej współpracy z GM. Fabryka Chevroleta w Warszawie jest częścią strategii koncernu, polegającej na znaczącym zwiększeniu mocy wytwórczych w Europie Środkowej i Wschodniej, w celu sprostania wysokiemu zapotrzebowaniu szybko rozwijających się rynków w regionie. Przy czym Aveo powstaje w oparciu o Globalny System Produkcji GM, wyróżniający się najwyższą jakością poszczególnych procesów, nieustannym wprowadzaniem ulepszeń, angażowaniem pracowników oraz wysokim stopniem standaryzacji. Ponadto GM przestrzega surowych wymogów kontroli jakości.