Reithofer zaznaczył, że rynek północnoamerykański jest najważniejszym rynkiem zbytu dla tego typu pojazdów. W nowym obiekcie o wielkości 11,2 ha lub 15 boisk piłkarskich produkowana będzie nowa generacja modelu X3.

Koncern BMW od 2008 roku w fabrykę w Południowej Karolinie zainwestowało już 750 mln dolarów. Dzięki tym nakładom w Spartanburgu powstanie 1600 nowych miejsc pracy.

Monachijski producent przez pierwsze 9 miesięcy 2010 roku sprzedał w USA 153 464 samochody. Daje mu to drugą, zaraz za odwiecznym rywalem – Mercedesem – pozycję wśród producentów segmentu premium. Przewaga Mercedesa jest jednak nieznaczna. Do klientów w tym samym okresie trafiło 159 700 „aut z gwiazdą na masce”.

Samochody europejskich marek już od dawna nie są wytwarzane w USA tylko z myślą tylko o tamtejszym rynku. Ponad 70 proc. aut zjeżdżających z taśm fabryki w Spartanburgu trafia na eksport. Tak też będzie w przypadku nowego X3 – wraz ze zmianą generacji kompaktowy SUV wytwarzany będzie wyłącznie w fabryce w Południowej Karolinie, a nie jak dotąd przez firmę Magna w austriackim Grazu.