BMW K 1600 GT
BMW słynie z produkcji aut z sześciocylindrowymi silnikami. Inżynierowie z Monachium poszli na całość. Wtłoczyli sześć cylindrów w ramę motocykla! Olbrzym ze stajni BMW zadebiutował na targach Intermot w Kolonii i wzbudził ogromne zainteresowanie. O planach wprowadzenia do oferty turystycznego motocykla z sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem BMW Motorrad informowało już w lipcu. Potężny motor trafił do BMW K 1600 GT oraz K 1600 GTL. Jednostka napędowa ma zapewniać doskonałe osiągi i wysoką elastyczność, jak również odznaczać się ponadprzeciętną kulturą pracy. Nowy silnik BMW ma dostarczać 160 KM przy 7750 obr./min. i 175 Nm przy 5250 obr./min. Co ważne w przypadku turystycznej maszyny - aż 70 proc. maksymalnego momentu obrotowego będzie dostępne od 1500 obr./min. Mimo sześciu cylindrów silnik ma kompaktowe rozmiary - ma długość zaledwie 56 centymetrów. Waży 103 kilogramy, jednak dzięki zastosowaniu wielu elementów z aluminium i magnezu ciężar BMW K 1600 GT udało się utrzymać na poziomie 319 kilogramów. K 1600 GTL z powiększonym zbiornikiem paliwa oraz kuframi ma masę 348 kilogramów. Średnie zużycie paliwa podczas jazdy w trasie nie powinno przekraczać 6 l/100km. Na przyśpieszenie od 0 do 100 km/h BMW K 1600 GT będzie potrzebowało 3,2 sekundy. Cięższy model K 1600 GTL identyczny sprint ma trwać 3,4 s. Producent dyplomatycznie podaje, że prędkość maksymalna obu wersji przekracza 200 km/h. Przepustnicami steruje elektronika. Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy silnika (Deszcz, Droga, Dynamiczny). Nad bezpieczeństwem będą czuwały liczne systemy - ABS oraz opcjonalna kontrola trakcji i zawieszenie z elektronicznie regulowaną siłą tłumienia. Całkowitą nowością w świecie motocykli jest oświetlenie BMW K 1600 GT. W standardzie będą to ksenonowe reflektory, które za dopłatą zostaną wyposażone w funkcję doświetlania zakrętów. Turystyczne BMW zostanie również wyposażone w system audio z możliwością podłączenia nawigacji.