Fani BMW o rasowym wyglądzie i sportowym charakterze już zacierają ręce z radości. Oto w gamie pojawia się mocarz w postaci M2 CS. Samochód, który stał się mocną bazą dla BMW M2 CS Racing – nowego podstawowego modelu BMW M Motorsport oferowanego od 2020 roku do sportów masowych i nowego segmentu sportów klubowych. Na pokładzie nie mogło oczywiście zabraknąć licznych sportowych atrybutów, które nie tylko podkreślają wyczynowy charakter pojazdu, lecz także wpływają pozytywnie na jego osiągi oraz prowadzenie.

BMW M2 CS – podziwiamy nadwozie

Zacznijmy od nadwozia. W pojeździe zastosowano nową karbonową maskę, której masę zredukowano o 50 proc. Jej centralnym elementem jest charakterystyczny wlot powietrza, który zwiększa docisk pojazdu, a ponadto poprawia chłodzenie silnika. Dach samochodu wykonano z tworzywa sztucznego, ale dodatkowo został wzmocniony karbonem. Z tego samego materiału wykonano również tylny dyfuzor, a poza tym nie zabrakło przedniego splittera.

Konstruktorzy nie zapomnieli również o dwudrożnym układzie wydechowym o udoskonalonym brzmieniu i wyglądzie z dwoma elektrycznie sterowanymi przepustnicami oraz czterema końcówkami rur wydechowych ze stali szlachetnej z logo M.

Całości dopełniają 19-calowe kute obręcze kół Y Spoke w błyszczącym kolorze czarnym lub opcjonalnie w kolorze matowego złota, jak również specjalnie dobrane opony Michelin Pilot Sport Cup 2 oraz lakier metalizowany w kolorze niebieskim Misano.

BMW M2 CS – zaglądamy do wnętrza

W samochodzie nie mogło zabraknąć sportowych siedzeń. W tym przypadku są to lekkie fotele kubełkowe, adaptowane z BMW M4 CS, ze zintegrowanymi zagłówkami oraz paskami BMW M. Siedzenia wykończono skórą Merino i Alcantarą z kontrastującym czerwonym szwem. Wśród płatnych opcji przewidziano sportową kierownica obitą Alcantarą i z czerwonym oznaczeniem na godzinie "12".

BMW M2 CS – a pod maską…

BMW M2 CS napędzane jest 3-litrowym, 6-cylindrowym rzędowym silnikiem, który dzięki podwójnemu doładowaniu generuje 450 KM oraz 550 Nm. Dzięki niemu wersja z 6-biegową manualną skrzynią osiąga setkę po 4,2 s, a w połączeniu z opcjonalną, dwusprzęgłową, 7-stopniową przekładnią po 4 s. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna w samochodzie ze standardowym pakietem M Driver wynosi 280 km/h.

BMW M2 CS w standardzie ma adaptacyjny układ jezdny z trybami Comfort, Sport i Sport+ oraz sportowe hamulce z czerwonymi zaciskami. Z kolei opcjonalnie występują hamulce węglowo-ceramiczne, a także aktywny mechanizm różnicowy i załączany tryb M Dynamic.

Bazowa cena nowego BMW M2 CS ma wynosić około 95 tys. euro.