Gran Turismo jest największym modelem w gamie serii 3 – rodzinna odmiana jest dłuższa o ok. 200 mm od pozostałych wariantów. „Trójka” GT przyciągnęła do marki BMW nowych klientów. Największym zainteresowanie auto cieszy się w Chinach, Niemczech i USA.
Zmiany wizualne są minimalne, tak jak w przypadku sedana i kombi. Z przodu można zauważyć przestylizowaną dolną część zderzaka oraz seryjne LED-owe reflektory i światła przeciwmgielne. Tylne lampy, również wykonane w technologii LED, otrzymały zmienione wkłady. Ponadto do oferty trafiły trzy nowe lakiery, w tym Blue Estoril dla odmiany M Sport, oraz trzy świeże wzory aluminiowych obręczy kół.
Producent twierdzi, że poprawił jakość we wnętrzu „trójki”. Lepsze wykonanie to nie wszystko, poza tym pojawiły się nowe akcenty dekoracyjne i wzory tapicerek. Na środku kokpitu znajduje się nowy ekran systemu multimedialnego z nowym interfejsem i kolejną generacją nawigacji. Zmieniono także wyświetlacz klimatyzacji.
Niewielkie zmiany zaszły także w ofercie silników (wszystkie turbodoładowane). Niektóre z nich stały się odrobinę mocniejsze, a wszystkie - oszczędniejsze. Do wyboru są trzy benzyniaki (od 184 do 326 KM) i pięć turbodiesli (150-313 KM). Nowość w gamie stnaowi 224-konna wersja 325d. W sumie dla BMW serii 3 Gran Turismo dostępnych jest 18 kombinacji silników, skrzyń biegów i rodzajów napędu.