W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
BMW serii 1. To już czwarta generacja
BMW serii 1 to samochód kompaktowy o najbardziej sportowym charakterze w całej klasie. Widać to już na pierwszy rzut oka. Długa maska, cofnięta kabina, dynamicznie opadająca linia dachu i masywny tył. Wszystko to podkreśla wyjątkowość modelu. Czwarta generacja jest trochę większa od poprzedniej. Długość zewnętrzna nowego BMW serii 1 wzrosła o 42 mm do 4361 mm, podczas gdy rozstaw osi wynosi 2670 mm. Szerokość pojazdu to 1800 mm, a wysokość wzrosła o 25 mm do 1459 mm. Kompaktowe BMW jest też bardzo praktyczne. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika można zwiększyć z 380 do 1200 l
BMW serii 1. Nie mogło zabraknąć wersji z literą M
Topowa wersja to imponujące osiągami BMW M135 xDrive. Pełnokrwistego hot hatcha napędza czterocylindrowy silnik o mocy 300 KM. Wyposażony jest w adaptacyjny układ jezdny M ze sportowym układem kierowniczym, wydajniejszymi hamulcami i inteligentnym napędem na wszystkie koła w standardzie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu zaledwie 4,9 s. Najmocniejsze i najszybsze BMW serii 1 wyróżnia się jeszcze agresywniejszą stylistyką. Co więcej, producent przygotował dla M135i jeszcze opcjonalny pakiet sportowy M Pro i przeznaczone dla tego modelu akcesoria BMW M Performance Parts.
BMW X1 nowa jakość w kabinie
Dużo zmieniło się we wnętrzu. W pełni cyfrowy system wyświetlania obejmuje 10,25-calowy wyświetlacz informacyjny i 10,7-calowy wyświetlacz kontrolny. Wrażenie robią wykorzystane materiały i bogate wyposażenie. BMW serii 1 oferuje w wyposażeniu standardowym i dodatkowym mocno rozszerzoną gamę systemów automatyzacji jazdy i parkowania. Standardowe funkcje obejmują system asystujący kierowcy z ostrzeganiem przed kolizją z przodu, ostrzeganiem o opuszczeniu pasa ruchu czy przy zmianie pasa ruchu i rozpoznawaniem znaków drogowych, a także asystenta parkowania z asystentem cofania. A to tylko początek. Lista opcjonalnego wyposażenia jest znacznie dłuższa.
BMW serii 1 ma silnik dla każdego kierowcy
Wspomnieliśmy o topowej propozycji M135i xDrive, ale oferta jest znacznie szersza. Każdy znajdzie coś dla siebie, ponieważ dostępnych jest kilka propozycji benzynowych i wysokoprężnych o przeróżnej mocy. Silnik benzynowy nowego BMW 120 oraz czterocylindrowy silnik wysokoprężny nowego BMW 120d są połączone z 48-woltową technologią mild hybrid, która zwiększa zarówno ich wydajność, jak i szybkość oddawania mocy. Wszystkie jednostki napędowe przenoszą napęd standardowo za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni Steptronic. Łączą świetne osiągi z niskim zużyciem paliwa. Przykładowo wymienione tu BMW 120 ma 170 KM, przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w 7,8 s przy średnim spalaniu na poziomie 5,3-6,0 l/100 km. Z kolei 120d generuje moc 163 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s. Zużycie paliwa? Tylko 4,3-4,8 l/100 km.