Wchodzący właśnie do sprzedaży model kombi, to już szósta generacja BMW serii 3 Touring o oznaczeniu G21 – pierwsza pojawiła się 32 lata temu (E30). Co ważne nowa „trójka” ma nie tylko nowy design, ale jest większa niż poprzedniczka. W porównaniu z F31 nowe kombi jest dłuższe o 76 mm (4709 mm) i 16 mm szersze (1827 mm). Rozstaw osi powiększono o 41 mm (2852 mm).

Klapa bagażnika standardowo otwiera się i zamyka elektrycznie. W opcji pozostawiono otwieraną tylną szybę, która ułatwia wyjmowanie lekkich przedmiotów z góry załadowanego do pełni bagażnika. Ten ma minimalnie większą pojemność (500-1510 l). Do tego łatwiej do niego wkładać przedmioty, dzięki szerszemu otworowi i mniejszej różnicy wysokości pomiędzy progiem a podłogą. BMW chwali się ponadto antypoślizgowymi szynami (metalowo-gumowe) „trzymającymi” ładunek na swoim miejscu (opcja).

Nadal dostępne są diesle

Do napędu Touringa BMW przygotowało w sumie sześć silników, generujących od 150 do 374 KM. Wśród tych pierwszych, obok jednostek 2.0 R4 (320i, 330i), pojawi się silnik sześciocylindrowy z napędem na 4 koła (340i xDrive). Nieco później do gamy dołączy hybryda typu Plug-In (330e) – jej ceny nie są jeszcze znane.

Ceny BMW Serii 3 Touring

Cennik nowego Touringa serii 3 otwiera model 320d o mocy 190 KM. Za bazową wersję wyposażenia z 6-biegową skrzynią automatyczną trzeba zapłacić co najmniej 171 200 złotych.

  • 330i/258 KM – automat 8: od 187 100 zł
  • 330i/258 KM xDrive – automat 8: od 195 300 zł
  • 320d/190 KM – manualna 6: od 171 200 zł
  • 320d/190 KM xDrive – automat 8: od 188 000 zł
  • 330d/265 KM xDrive – automat 8: od 247 900 zł.