Specjalna edycja występuje w wersjachcoupé i cabrio i bazuje na Smarcie Fortwo Brabus z silnikiem turbo o mocy 102 KM. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 s i może się rozpędzić do 155 km/h. W ucie zmodyfikowano skrzynię biegów, zamontowano inny układ wydechowy oraz obniżono o 10 mm zawieszenie.
Widoczne zmiany to: pakiet aerodynamiczny, ciemne wkłady przednich lamp i alufelgi Brabus Monoblock VII w kolorze matowej czerni. Kabinę wykończono czarną, ręcznie przeszywaną skórzaną tapicerką kontrastująca z czerwonymi dodatkami. Nie zabrakło też sportowej kierownicy, tabliczki z numerem seryjnym oraz emblematów „Brabus” we wnętrzu i na nadwoziu pojazdu.
Smarta Fortwo od Brabusa kupiło już 50 00 klientów. Dwa lata temu firma wprowadziła program indywidualizacji nadwozia i wnętrza „smart BRABUS tailor made”, który pozwala na niemal nieograniczone możliwości konfiguracji auta. 30 odcieni bazowych i ekskluzywne rodzaje skórzanej tapicerki, 6 kolorów dachu cabrio oraz szeroka gama akcesoriów, a to wszystko przy zachowaniu gwarancji producenta. Oferta jest dostępna w całej Europie, a jeszcze w tym roku trafi do Chin i Stanów Zjednoczonych.
Najważniejsze wydarzenia w historii współpracy Smart-Brabus:
marzec 2002nawiązanie współpracy pomiędzy smartem i niemiecką firmą tuningową BRABUS, założoną przez Bobo Buschmanna; prezentacja prototypu smart BRABUS 1st edition podczas targów motoryzacyjnych w Genewie
czerwiec 2002smart BRABUS 1st edition z silnikiem o mocy 52 kW (70 KM), pakietem aerodynamicznym oraz elementami wykończenia wnętrza ze skóry i włókna węglowego trafia do sprzedaży jako coupé i cabrio (edycja limitowana do 500 szt.)
maj 2003rusza sprzedaż smarta city coupé BRABUS oraz smarta cabrio BRABUS (później: smart fortwo BRABUS), napędzanych 75-konnym silnikiem, pozwalającym na osiągnięcie maksymalnej prędkości 150 km/h
czerwiec 2003specjalna seria smart fortwo BRABUS „starblue”
lipiec 2003premiera smarta roadster BRABUS V6 biturbo, napędzanego trzycylindrowym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem o mocy 125 kW (170 KM), opracowanym pod okiem inżynierów Mercedes-Benz; model rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu niespełna 6 s (powstaje 10 prototypów)
październik 2003specjalna seria smart roadster BRABUS „bluewave”
marzec 2004smart roadster BRABUS oraz smart coupé BRABUS zaprezentowane podczas salonu samochodowego w Genewie; silnik o mocy 74 kW (101 KM) pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości 190 km/h w przypadku roadstera oraz 195 km/h w przypadku coupé
kwiecień 2004otwarcie nowej siedziby smart-BRABUS GmbH w Bottrop; na powierzchni 9000 m kw. mieści się najnowocześniejszy zakład produkcyjny oraz dział rozwoju
listopad 2004limitowana do 101 sztuk edycja BRABUS Ultimate 101 w kolorze racing red; silnik o mocy 74 kW (101 KM) pozwalał na osiągnięcie 100 km/h w czasie 11,9 s i rozwinięcie maksymalnej prędkości 160 km/h
marzec 2005światowa premiera smarta forfour BRABUS; czteroosobowy rozpędzał się od 0 do 100 km/h w ciągu 6,9 s i osiąga prędkość maksymalną 221 km/h
marzec 2007premiera drugiej generacji smarta fortwo BRABUS z trzycylindrowym silnikiem o mocy 72 kW (98 KM) - o 30 proc. mocniejszym od poprzednika, a jednocześnie zużywającym średnio zaledwie 5,2 l/100 km; nowy model przyspiesza do „setki” w 9,9 s i może pędzić z prędkością 155 km/h
październik 2007debiutuje BRABUS Ultimate 112, symbol wyrafinowanego w segmencie miejskich aut wyposażenia oraz sportowych emocji; pomarańczowy kolor nadwozia przyciąga spojrzenia nie mniej skutecznie niż muskularny pakiet ospojlerowania oraz 18-calowe obręcze Monoblock VI, a wzmocnione serce o mocy 82,4 kW (112 KM) zapewnia prędkość maksymalną 170 km/h
maj 2008limitowana do 500 sztuk edycja smarta fortwo BRABUS „10”, zaprojektowana dla uczczenia dziesiątych urodzin smarta
marzec 2009smart fortwo BRABUS electric drive (prototype)
maj 2009smart fortwo BRABUS (wersja USA)
maj 2010rusza program “smart BRABUS tailor made”
marzec 2011specjalna seria BRABUS Ultimate Style
wrzesień 2011debiut smarta BRABUS "WeSC", przygotowanego we współpracy z projektantem odzieży WeSC
marzec 2012podczas targów motoryzacyjnych w Genewie debiutują: - zmodernizowany smart fortwo BRABUS/Xclusive- ekstremalnie podkręcony BRABUS Ultimate 120 z silnikiem o mocy 88,3 kW (120 KM), wzmocnionymi hamulcami oraz gwintowanym zawieszeniem- bliski produkcji smart BRABUS electric drive z napędem elektrycznym oraz prototyp smart BRABUS ebike
lipiec 2012smart BRABUS “10th anniversary”
Galeria zdjęć
Brabus i Smart: 10 lat współpracy i 50 000 zmodyfikowanych aut
Brabus i Smart: 10 lat współpracy i 50 000 zmodyfikowanych aut
Brabus i Smart: 10 lat współpracy i 50 000 zmodyfikowanych aut
Brabus i Smart: 10 lat współpracy i 50 000 zmodyfikowanych aut
Brabus i Smart: 10 lat współpracy i 50 000 zmodyfikowanych aut
Brabus i Smart: 10 lat współpracy i 50 000 zmodyfikowanych aut
Brabus i Smart: 10 lat współpracy i 50 000 zmodyfikowanych aut
Brabus i Smart: 10 lat współpracy i 50 000 zmodyfikowanych aut
Brabus i Smart: 10 lat współpracy i 50 000 zmodyfikowanych aut
Brabus i Smart: 10 lat współpracy i 50 000 zmodyfikowanych aut
Brabus i Smart: 10 lat współpracy i 50 000 zmodyfikowanych aut