- GDDKiA złożyła wniosek do Wojewody Podkarpackiego o ZRID dla II etapu obwodnicy Sanoka, kluczowego odcinka DK28.
- Budowa obejmie m.in. dwa ronda, pięć mostów (najdłuższy 290 m nad Sanem) oraz ciągi pieszo-rowerowe, łącząc istniejącą obwodnicę z DK28 w Bykowcach.
- Projekt realizuje firma Budimex za 152,3 mln zł w systemie Projektuj i buduj; zakończenie etapu projektowego umożliwi start robót budowlanych
Województwo Podkarpackie stawia kolejny krok w realizacji ważnego projektu drogowego. Do Wojewody Podkarpackiego wpłynął wniosek o wydanie decyzji ZRID, niezbędnej do rozpoczęcia prac nad II etapem obwodnicy Sanoka, która jest częścią strategicznej drogi krajowej nr 28. Na tę drogę czekają nie tylko mieszkańcy miasta i okolic. Sanok to dla wielu baza wypadowa w Bieszczady. W wielu poradnikach nazywany jest nawet "bramą Bieszczadów" (lub Bieszczad, obie wersje są poprawne". Co już wiemy o nowej obwodnicy na Podkarpaciu?
Przeczytaj także: Zwiększą limit prędkości na autostradzie. Będzie można jechać 150 km na godz.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoObwodnica Sanoka. Postęp prac przygotowawczych
Po podpisaniu umowy z majowego 2024 roku, firma Budimex, za kwotę 152,3 mln zł, przystąpiła do prac projektowych. System Projektuj i buduj zapewnia efektywną realizację inwestycji, a zakończenie etapu projektowego otwiera drogę do przekazania placu budowy i wstępu w fazę robót budowlanych.
Zakres prac obejmuje teren powiatu sanockiego, miasta Sanok oraz gminy Zagórz. Drugi etap obwodnicy połączy istniejący już fragment z DK28 w Bykowcach, tworząc kluczowe połączenie na drugim brzegu Sanu. Inwestycja przewiduje budowę dwóch rond, ciągów pieszo-rowerowych oraz dodatkowych jezdni. W planach jest również realizacja pięciu mostów, w tym jednego o imponującej długości 290 metrów nad rzeką San i linią kolejową, co stanowi największe wyzwanie projektu.
Teraz czas na drugi etap obwodnicy Sanoka
Pierwszy etap obwodnicy, oddany do użytku na początku 2020 roku, znacząco poprawił przepływ ruchu tranzytowego. Dokończenie obwodnicy wzmocni system komunikacyjny Sanoka, zwiększając bezpieczeństwo mieszkańców i kierowców, a także przepustowość dróg. Nowa trasa ułatwi dostęp do Przemyśla i przejść granicznych z Ukrainą, jednocześnie dbając o ochronę środowiska i interes mieszkańców.
Istniejący odcinek drogi krajowej nr 28 na terenie Sanoka przebiega przez obszary zwartej zabudowy mieszkaniowej z jednopoziomowymi skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych. Budowa nowej drogi wpłynie na poprawę bezpieczeństwa mieszkańców i kierowców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg
- komentuje GDDKiA.