• Ford Bronco DR powstanie po to, żeby wygrać pustynny rajd SCORE Baja 1000
  • Bronco DR otrzyma silnik V8 Coyote o pojemności 5 litrów, który ma generować moc ponad 400 KM
  • Nowy DR to hołd dla długiej historii startów Forda w Baja 1000

Desert Racer nie będzie przeznaczony do ruchu ulicznego. Będzie to auto wyłącznie do użytku w terenie. Prototyp Bronco DR zadebiutuje w 2022 r. i ma na celu zwycięstwo w SCORE Baja 1000 w barwach Ford Performance. Później auto trafi do klientów. Pierwsze 50 egzemplarzy Bronco DR MY2023 będzie dostępnych w sprzedaży pod koniec 2022 r. z ceną wywoławczą ponad 200 tys. dolarów.

Bronco DR - pustynny wojownik Forda otrzyma przydomek Desert Racer

DR powstał w sportowym dziale Ford Performance i został stworzony po to, żeby przetrwać tortury na trasie SCORE Baja 1000. Dokładne dane techniczne nie zostały jeszcze opublikowane, ale Ford chwiali się współpracą z marką Multimatic, która przygotowała specjalne zwieszenie High-Performance Off-Road Stability Suspension (H.O.S.S.) wraz z wahaczami. Dzięki temu, w porównaniu z Bronco w wersji Badlands™, DR będzie miał o 55.1% dłuższy skok przedniego zawieszenia i o 58.6% tylnego.

Bronco DR będzie drogi nie tylko w zakupie

Samochód będzie miał napęd na obie osie z niezależnymi blokadami mostów z przodu i z tyłu. Bronco DR otrzyma też skrzynię biegów z Forda F-150 z możliwością elektronicznego inicjowania zmiany biegu. Silnik V8 będzie miał ponad 400 KM, a zbiornik na paliwo ma pomieścić niecałe 250 litrów benzyny. Oznacza to, że Ford będzie równie drogi w "tankowaniu do pełna", co w zakupie.

Bronco DR to wciąż Bronco

Amerykanom zależało, żeby zachować kluczowe elementy stylistyczne z nowego Bronco. Ponadto Ford zapewnia, że pod nadwoziem z włókna szklanego DR ma ramę i strukturę z wersji "cywilnej". Ponieważ jest to auto rajdowe, to ze względów bezpieczeństwa firma Multimatic przygotowała specjalną klatkę bezpieczeństwa. Oprócz tego z wersji wyczynowej zniknęły szyby i klimatyzacja, ale za to struktura kokpitu pozostała podobna do tej ze zwykłego Bronco. Kabina jest teraz bogatsza o wyświetlacz Motec C187 z możliwością synchronizacji danych w chmurze.

Historia zwycięstw Bronco w pustynnych rajdach

Historia Bronco w pustynnych rajdach sięga aż do lat 60. i zwycięstw w klasie Baja 1000 w 1967, 1969, 1971 i 1972. W międzyczasie były też dwa zwycięstwa w klasyfikacji generalnej Baja 500 w 1970 i 1973. Później Bronco kontynuowało świetną passę z dziewięcioma zwycięstwami w Baja 500 w klasie 3 (2004-2015 r.) i 15 zwycięstwami w Baja 1000 w klasie 3.