Bugatti znane jest z ekskluzywności i nieprzeciętnych osiągów swoich modeli. Zawdzięcza to między innymi autorskiemu silnikowi W16, który w motoryzacji zyskał miano spalinowej bestii. Z tego też powodu wszyscy fani motoryzacji z nieukrywanym smutkiem przyjęli wiadomość o zakończeniu montowania tej jednostki w autach marki Bugatti. Pożegnalnym egzemplarzem z homologacją drogową został model Mistral, który na pewno będzie godnym zakończeniem kariery słynnego silnika.
Bugatti Mistral: zawrotna prędkość i zaawansowana aerodynamika
Bugatti Mistral to świetne połączenie eleganckiej wizji artystycznej i zaawansowanej aerodynamiki. Prędkość maksymalna 420 km/h generowana przez silnik o mocy 1,6 tys. KM oraz otwarty dach z pewnością przyniosą właścicielowi mnóstwo niezapomnianych wrażeń. Połączenie tych aspektów zmusiło także inżynierów do stworzenia niezwykłego nadwozia, które oprócz aspektów wizualnych będzie zawdzięczało autu odpowiednie chłodzenie i aerodynamikę. Rezultat? Jest futurystycznie i jednocześnie elegancko. W ten sposób powstał samochód, którego Emilio Scervore, czyli dyrektor techniczny marki, opisuje jako "stworzonego z określonym celem, który jednocześnie budzi poczucie ponadczasowości".
Bugatti Mistral: specjalny tryb "Top Speed" i szczyt elegancji w środku
Silnik W16 w nowym Mistralu gwarantuje osiągi, które przyprawiają o gęsią skórkę. Specjalny tryb "Top Speed", którego znacznie z języka angielskiego dosłownie brzmi "maksymalna prędkość", pozwala rozpędzić się autu do zawrotnych 420 km/h. W tym trybie kierowca może w pełni poczuć wyrafinowanie i zaawansowanie technologiczne swojego wozu.
Wnętrze także zostało zaprojektowane specjalnie, aby podkreślić wyjątkowość modelu. Jak tłumaczy Achim Anscheidt, dyrektor kreatywny Bugatti: "W16 Mistral to szczególny moment w historii Bugatti; to typ samochodu, którego będzie można zobaczyć na trawnikach najważniejszych imprez Concours d’Elegance przez dziesięciolecia, a nawet stulecia. Stworzyliśmy ponadczasowe wnętrze tego samochodu, w tym wprowadziliśmy misternie tkaną skórę na nowo zaprojektowanych panelach drzwi. Jako ukłon w stronę znamienitych przodków W16 Mistral, takich jak Type 41 Royale, dźwignia zmiany biegów – wykonana z litego bloku aluminium – ma elementy drewniane i bursztynową wstawkę ze słynną rzeźbą „tańczącego słonia” Rembrandta Bugattiego zamkniętą wewnątrz".
Bugatti Mistral: wszystkie zaplanowane modele zostały już wyprzedane
Wszystkich chętnych kolekcjonerów musimy niestety zmartwić. Powstanie tylko 99 modeli Mistral i wszystkie zostały już wyprzedane. Ich dostawy rozpoczną się od 2024 r. Cena? Jak na Bugatti przystało wysoka, wynosząca pięć milionów euro netto.