Superlight R300 pierwotnie napędzany był silnikiem Rover, jednak smutny koniec brytyjskiej spółki zmusił firmę Caterham do poszukania nowego dawcy. Został nim Ford, a dokładniej jego 2-litrowy 4-cylindrowy Duratec, z którego udało się uzyskać moc 129 kW (175 KM) i moment obrotowy 188 Nm.

Dzięki niskiej masie 515 kg Superlight R300 z tym silnikiem przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 s.Prędkość maksymalna wynosi 225 km/h. Siła napędowa przenoszona jest na tylną oś typu de Dion za pomocą 6-biegowej skrzyni biegów.

We wnętrzu w dużej mierze wykorzystano karbon, który znajdziemy na desce rozdzielczej, wykonano z niego także przednie błotniki. Silnik włącza się przyciskiem, dla osób często jeżdżących na tory wyścigowe opconalnie dostępne są dyferencjał ze zwiąkszonym tarciem czy układ smarowania z suchą miską. Dostępny jest również system zapisujący w czasie jazdy wszystkie ważne dane, które posłużą do odpowiedniego zestrojenia auta. Sportową kierownicę Momo czy lekkie fotele z kompozytów znajdziemy w wyposażeniu podstawowym. Sprzedaż nowej wersji rozpocznie się wiosną przyszłego roku w cenie od 27 995 funtów, dla „złotych rączek“ dostępny będzie zestaw do złożenia w domowym garażu, który będzie o 3 tys. funtów tańszy.

Druga nowość – Roadsport 175 – napędzana jest tym samym silnikiem, numer oznacza moc silnika w koniach mechanicznych. Chodzi o topową wersję serii Roadsport, do której należą dalej odmiany 125 i 150 napędzane silnikiem Ford Sigma o pojemności 1,6 l. Chociaż wszystkie te samochody przeznaczone są do zwykłego ruchu ulicznego, również one wykorzystywane są do wyścigów. Najmocniejszy Roadsport odróżnia od Superlight R300 zastosowanie zaledwie 5-biegowej skrzyni biegów i mniejszych o cal kół (14 zamiast 15 cali w R300). Cena wersji Roadsport 175 wynosi w Wielkiej Brytanii 24 995 funtów, zestaw do domowego składania jest o 3 tys. tańszy.