Historia Chevroleta Kodiak, którego odpowiednikiem jest GMC Topkick, sięga aż do 1980 roku. Wówczas rozpoczęto seryjna produkcję użytkowego auta. Podobnie było i z druga generacją, która produkowana była w latach 1993-2003.
Wraz z trzecią generacją General Motors zdecydował się na poszerzenie oferty o wersję osobową, która był czterodrzwiowy pikap. Chevrolet Kodiak w takim kształcie miał premierę podczas Chicago Motor Show w 2006 roku.
Tam także prezentowany był Chevrolet Kodiak C4500, który został zmodernizowany przezMonroe Truck Equipment. Wnętrze otrzymało elementy dekoracyjne z aluminium, luksusowe pokrycia siedzeń, system informacyjny z DVD i nawigacją satelitarną oraz kamerę cofania.
Do napędu wersji osobowej zastosowano silnik Duramax 6600 V-8 o pojemności skokowej 6,6 l o mocy 224 kW (300KM) przy 3100 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 820 Nm przy 1600 obr./min. W ofercie był także ośmiocylindrowy Vortec8100 o pojemności skokowej 8,1 l i mocy 242 kW (325 KM) przy 4000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 603 Nm przy 2800 obr./min, który współpracował z pięciostopniową przekładnią automatyczną Allison 1000.
General Motors w swoich najnowszych materiałach prasowych informuje o stopniowym obniżaniu swojej obecności w klasie średnich samochodów użytkowych. Czego początkiem jest ukończenie produkcji modeliChevrolet Kodiak i GMC Topkick.