Podczas targów w Chicago zaprezentowano odmłodzony model Acura RL, która jest największym modelem marki i amerykańskim odpowiednikiem znanej w Europie Hondy Legend. Na pierwszy rzut oka największą zmianą jest nowy grill i bardziej stonowany kształt przednich lamp. Nowe są także oba zderzaki i tylne lampy.

O wiele zasadniejsze zmiany ukrywają podzespoły auta. Starszy silnik 3,5 V6 zastąpiono jednostką o pojemności 3,7 l. Moc silnika wzrosła do 221 kW (300 KM) przy 6300 obr./min (wcześniej 213 kW), a maksimum momentu obrotowego zwiększyło się z 347 Nm do 366 Nm przy 5000 obr./min. Nową jednostkę wyposażono w system zmiennych faz rozrządu VTEC w połączeniu z rozrządem SOHC, tak więc fazy i skok zaworów ssących i wydechowych są zmieniane łącznie. Stopień sprężania jest relatywnie wysoki 11,2:1. Silnik otrzymał podwójny kolektor dolotowy z magnezu, który może pracować jedno- lub dwukomorowo. Nowa jednostka napędowa pełni normy emisji spalin Tier 2 Bin 5 i Carb ULEV-2. Zużycie paliwa mierzone według amerykańskiej metodyki w cyklu miejskim (14,7 l/100 km) i mieszanym (12,4 l/100 km) nie zmieniło się, natomiast nieco wzrosło przy jeździe po autostradzie.

Przekładnia jest półautomatyczna z sekwencyjną zmianą biegów SportShift i pięcioma biegami. Zmieniać biegi można manetkami pod kierownicą, a możliwe jest to nie jak dotychczas tylko w trybie manualnym, ale także w trybie automatycznym. System napędu na wszystkie koła SH-AWD rozdziela siłę napędową pomiędzy przednią i tylną oś, a także pomiędzy lewe i prawe tylne koło. Odmłodzona Acura RL wysyła podczas jazdy na zakręcie o 5,7 % więcej momentu obrotowego na wewnętrzne tylne koło, dzięki czemu zredukowana zostaje podsterowność. Zawieszenie otrzymało sztywniejsze sprężyny i mocniejsze stabilizatory.

We wnętrzu poprawiono wyciszenie i zwiększono przestrzeń na tylnych siedzeniach. Na wieńcu kierownicy i lewarku skrzyni biegów znajdziemy prawdziwe drewno, konsola centralna może być wykończona drewnem bądź polerowanym metalem. Systemem nawigacji można sterować głosowo, elitarny zestaw audio Acura-Bose otrzymał 10 głośników i złącze USB umożliwiające podłączyć urządzenia multimedialne. Podgrzewanie i wentylowanie foteli posiada sześć trybów pracy.

Ze względów na bezpieczeństwo Acura RL wyposażona jest w system stabilizacji VSA, poduszki powietrzne przednie, boczne (zarówno z przodu, jak i z tyłu) i kurtynowe. W testach zderzeniowych NHTSA Acura RL otrzymała maksimum pięciu gwiazdek za zderzenie czołowe i boczne, a także za kapotaż.