Konwój elektrycznych SUV-ów Aiways wyruszył z miasta Xian i pokona dokładnie 14 231 km. Dwa prototypy U5 wyruszyły w środę, a do Frankfurtu mają dotrzeć na początku września. Trasa będzie wiodło przez pustynię Gobi w północnych Chinach, a następnie jedwabnym szlakiem używanymi od wieków przez kupców. Auta dotrą do Kazachstanu pod koniec lipca, a następnie wjadą do Rosji, przejeżdżając przez Moskwę i Sankt Petersburg, przed wjazdem do Finlandii. Następnie konwój dotrze do najbardziej wysuniętego miejsca na północy Europy i skieruje się przez Norwegię i Danię do Niemiec.

Podczas wyprawy inżynierowie chińskiego producenta będą testować układ napędowy, ustawienia podwozia i charakterystykę układu kierowniczego. Mają to być ostatnie testy, bowiem U5 ma trafić do sprzedaży w Europie już w kwietniu przyszłego roku.

Aiways U5 ma mniej więcej taki sam rozmiar jak Audi Q5. Auto jest zbudowany na platformie modułowej z wykorzystaniem mieszanki aluminium i stali o wysokiej wytrzymałości, a baterie umieszczono w podłodze.

I na koniec najważniejsze. U5 ma zasięg 460 km, ale można go wydłużyć do 560 km montując dodatkowe akumulatory.