Citroen Advanced Comfort (CAC), bo tak nazywa się najnowsze dzieło francuskich techników, docelowo ma być dostępny we wszystkich modelach marki. W skład pakietu wchodzą takie elementy jak nowa, sztywniejsza konstrukcja nadwozia, nowe fotele, lepsze wyciszenie oraz przede wszystkim – nowatorskie zawieszenie, w którym zastosowano progresywne hydrauliczne poduszki.
W celu przedstawienia koncepcyjnych rozwiązań, pakiet został zaaplikowany na pokład modelu C4 Cactus. Jednak, pierwszym modelem, w którym na szerszą skalę mają być stosowane elementy systemu, będzie zmodernizowany Citroen C4 Picasso, które premiera rynkowa planowana jest jesienią tego roku.
Citroen wyszedł z założenia, że komfort nie jedno ma imię, dlatego po pracował nad poprawą wielu elementów swoich samochodów.
W nowym Citroenie C4 Picasso oraz C4 Grand Picasso zastosowano nowe materiały w zawieszeniu, które w połączeniu z nową konstrukcją i materiałami pokrywającymi odrębne fotele, ma na celu jak najlepsze odizolowanie pasażerów od dźwięków i wibracji. Same fotele wypełnione są pianką zapamiętującą kształt ciała oraz pochłaniającą drgania. Dla bardziej wymagających użytkowników przewidziano opcjonalne podgrzewanie i masaż foteli. Jako dopełnienie komfortu fotele przednie mogą być elektrycznie sterowane a fotel pasażera można wyposażyć w zintegrowany podnóżek.
Jako kolejny synonim komfortu, Citroen zajął się ergonomią wnętrza C4 Picasso. W połączeniu z kompaktowymi wymiarami zewnętrznymi, nowy model będzie oferował większe wnętrze oraz możliwość dowolnej jego aranżacji – wszystkie fotele można niezależnie przesuwać i wyjmować, dostosowując wnętrze samochodu do aktualnych potrzeb.
Kolejnym elementem CAC będą nowinki techniczne ułatwiające codzienną eksploatację. Pojawią się bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania pojazdu, możliwość połączenia telefonu z system audio samochodu oraz otwieranie bagażnika za pomocą ruchu stopą pod zderzakiem. Innymi elementami zawartymi w pakiecie Citroen Advanced Comfort będą systemy wspomagające parkowanie, ruszanie pod górę oraz automatyczne przełączanie świateł mijania na drogowe. Ponadto dostępne będą asystent pasa ruchu i martwego pola, co wszystko razem zapewnia komfortowe i bezstresowe codzienne użytkowanie auta.
Jednak najważniejszą częścią całego systemu jest nowatorskie zawieszenie. 95 lat doświadczenia w produkcji pneumatycznych poduszek zawieszenia sprawiło, że Citroen jest nierozerwalnie kojarzony z tym rozwiązaniem. Jednak sami konstruktorzy Citroena twierdzą, że stworzyli coś zupełnie nowego, tym samym osiągając niespotykany dotąd poziom komfortu. Zastosowane w zawieszeniu każdego koła podwójne progresywne poduszki mają pochłaniać praktycznie każde drganie, nie pozbawiając przy tym kierowcy precyzji prowadzenia. Te drgania, z którymi nie do końca poradzi sobie zawieszenie, ma absorbować sztywniejsza oraz lżejsza karoseria auta.
Czy obietnice w nich pokładane zostaną spełnione oraz jak nowe zawieszenie wpłynie na prowadzenie się nowej generacji modelu - dowiemy się dopiero podczas pierwszej jazdy testowej.