- Grupa Mirbud wygrała przetarg na budowę ponad 6-kilometrowego odcinka drogi DK25 z Biskupic Ołobocznych do Ostrowa Wielkopolskiego
- Czas realizacji projektu wyniesie 36 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych
- Droga DK25 będzie dwujezdniowa, a cały projekt podzielono na trzy etapy realizacyjne
W ostatnim dniu lipca ub.r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła przetarg, którego celem było wyłonienie wykonawcy ponad 6-kilometrowego fragmentu drogi krajowej DK25 od Biskupic Ołobocznych do Ostrowa Wielkopolskiego.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPrzy braku odwołań umowa nawet w drugim kwartale br.
Przy wyborze zwycięzcy głównym kryterium była cena, a ponadto przedłużenie gwarancji jakości, m.in. na ekrany akustyczne i obiekty mostowe, a także kryterium ekologiczne (zagospodarowanie pozyskanego destruktu asfaltowego).
Teraz już wiadomo, że spośród siedmiu złożonych ofert najkorzystniejszą, a przy okazji najniższą, przedstawiła Grupa Mirbud. Jeżeli pozostali uczestnicy przetargu nie złożą odwołań od rozstrzygnięcia i dodatkowo zakończy się kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, jeszcze w drugim kwartale br. powinna zostać podpisana umowa z wykonawcą.
DK25 Konin — Ostrów Wielkopolski zyska nową jakość
Zadaniem wykonawcy będzie zrealizowanie inwestycji w systemie Projektuj i buduj. Czas niezbędny na przeprowadzenie wszystkich prac oszacowano na 36 miesięcy od podpisania umowy, ale z wyłączeniem okresów zimowych podczas budowy (od 16 grudnia do 15 marca).
W ramach zadania zostaną zrealizowane m.in.:
- droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju dwujezdniowym, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu,
- węzły drogowe w Fabianowie i Czekanowie,
- przebudowy istniejących dróg w zakresie kolizji z dwujezdniową drogą klasy GP,
- budowa i przebudowa infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
- obiekty inżynieryjne, system odwodnienia terenu, urządzenia ochrony środowiska,
- przebudowy kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod- i nadziemnej.
Inwestycja realizowana jest w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.).
GDDKiA przypomina, że w najbliższych latach gruntownie zmieni wygląd i przebieg obecnej drogi DK25 na odcinku Konin — Kalisz — Ostrów Wielkopolski. W efekcie powstanie ok. 68 km dwujezdniowej drogi o parametrach klasy GP, prowadzącej w większości po nowym śladzie. Całość podzielona jest na trzy etapy realizacyjne: Konin — Kokanin, Kokanin — Biskupice Ołoboczne (tj. obwodnica Kalisza) oraz Biskupice Ołoboczne — Ostrów Wielkopolski.
- Przeczytaj także: Czas na remont dziewięciu km S8. Ten odcinek był eksperymentem