Pierwsza Toyota Corolla na rynku japońskim pojawiła się w 1966 roku. W ciągu 41 lat pojawiło się kolejnych 9 generacji. W 2007 roku zadebiutowała dziesiąta, która rozdzieliła wersję Hatchback od Sedana. Kompaktowy hatchback Toyoty otrzymał nową nazwę - Auris.

Na rynku Polskim Toyota Corolla do lipca bieżącego roku sprzedała się w ilości 2818 sztuk i jest to najchętniej kupowany sedan w segmencie C, który wyprzedza nie tylko Fiata Lineę (o 1075 sztuk), ale także Honde Civic (o 1859 sztuk). Z danych wynika, że zdominowała ona segment SD. Jeden na 3 sprzedane sedany w Polsce to właśnie Corolla. Największą popularnością wśród wybieranych wersji cieszy się Corolla Premium, której wyposażenie standardowe obejmuje dodatkowo 16-calowe felgi aluminiowe oraz czujniki cofania. Natomiast najchętniej wybierany silnik to oszczędny a zarazem dynamiczny 1,6 VVT-i.

Jako że Auris jest siostrzanym modelem Corolli warto również wspomnieć o jego rynkowych wynikach. Od początku 2008 roku do lipca sprzedano 4477 sztuk Toyoty Auris. Jest ona najchętniej kupowanym hatchbackiem w segmencie C.  Wśród wybieranych przez Klientów wersji dominuje Diesel 1,4 D-4D z wyposażeniem w wersji Premium. Pod względem sprzedaży wyprzedza ona wiele innych modeli m.in. Forda Focusa (o 793 sztuki), Opla Astre Classic (o 1011 sztuk) oraz Honde Civic (o 1440 sztuk). Warto zwrócić uwagę, że od początku roku 2008 utrzymuje się na pierwszej pozycji pod względem ilości sprzedanych aut.

Jedną z przyczyn tak znaczącego sukcesu sprzedaży tych aut są  obniżki cen wszystkich modeli Toyoty (od 7% do 16%) .W czerwcu sprzedaż Aurisa wynosiła 474 szt., w lipcu 560, natomiast Corolla w czerwcu 306 szt., zaś w lipcu 399szt. Widoczny jest stały wzrost sprzedaży aut pomimo sezonu wakacyjnego.

Klienci wybierają te dwa modele przede wszystkim ze względu na legendarną jakość, niezawodność, prestiż jaki oferuje nabywcy oraz wysoką wartość rezydualną.