Mimo to udział w rynku tych samochodów wzrósł prawie do 5 proc. O 4 tys. zł zwiększyła się również średnia cena kupowanych aut z tego segmentu i wyniosła w 2005 roku 85,7 tys. zł.Wszystkie modele z roku 2005 są oferowane z pokaźnymi upustami. Liderem wśród aut objętych rabatami jest CitroĎn Picasso. Większość najchętniej kupowanych minivanów ma silniki Diesla. Najtańszy model z dieslem (Focus C-Max) kosztuje 70,9 tys. zł.Najwięcej powodów do zadowolenia mogła mieć Toyota. Corolla Verso w 2005 roku znalazła o przeszło 50 proc. więcej właścicieli (1770 sztuk) niż w roku 2004. Prawie połowę klientów staciło drugie w kolejności sprzedaży Renault. Z salonów wyjechało 1709 Scéniców - to o 1486 sztuk mniej niż w 2004 roku. Volkswagen Touran zajął trzecie miejsce - sprzedało się 1509 egzemplarzy. Największy spadek dotknął jednak Nissana Almerę Tino: -80,5 proc.