Premiera dwudrzwiowego coupe nastąpiła na słynnym torze Silverstone, gdzie pojazd zaprojektowano i wyprodukowano. Tam siedzibę ma firma Delta Motorsport. Nazwa ta pewnie Wam nic nie mówi. Nic dziwnego, ponieważ przedsiębiorstwo zostało założone w 2005 roku. Nie oznacza, to jednak, że elektryczny „sportowiec” jest niedopracowany.

Delta E-4 Coupe jest naszpikowana nowoczesnymi technologiami. Inżynierowie starali się jak najbardziej zredukować masę pojazdu. Konstrukcja auta wykonana jest z włókna węglowego, która waży tylko 85 kg, czyli o 2/3 mniej niż porównywalna struktura ze stali.

Do napędu służą dwa silniki elektryczne, generujące 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Układ opracowany został przy współpracy z Uniwersytetem Oksfordzkim. Każdy waży 23 kg i ma moc ponad 120 KM. Z takimi parametrami lekki samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 5 sekund i może rozpędzić się do 240 km/h. Akumulatory umieszczono pod podłogą. Ich pełne naładowanie ma umożliwić przejechanie dystansu ok. 320 km.

Delta E-4 Coupe została na razie wytworzona w liczbie pięciu egzemplarzy, powstałych w ramach specjalnego, brytyjskiego programu rozwojowego. Jest bardzo prawdopodobne, że koncept o napędzie elektrycznym trafi w przyszłości do produkcji seryjnej. Trzymamy kciuki za takie auta elektryczne.

Delta E-4 Coupe będzie rywalizować z Teslą Foto: Auto Świat
Delta E-4 Coupe będzie rywalizować z Teslą