Audi Q8 concept zapowiada pojawienie się luksusowego SUV-a marki w stylu coupe – to coraz popularniejszy segment ryku. Auto mierzy aż 5,02 m długości, a jego rozstaw osi wynosi 3 m, więc opadająca linia dachu nie ogranicza miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu i nie oznacza małego bagażnika (630 litrów). Kabina Q8 ma cztery miejsca i zapewnia warunki podróżowania jgodne limuzyny. Samochód zbudowano na tej samej platformie, co model Q7. W przyszłości powstanie na niej również nowa generacja flagowego sedana A8.

Jak na koncept przystało, we wnętrzu Q8 zastosowano futurystyczną koncepcję obsługi z dużymi ekranami dotykowymi, której integralnym elementem jest rozbudowana wersja Audi virtual cockpit i wyświetlacz danych na szybie na wprost wzroku kierowcy, wykorzystujący możliwości tzw. rozszerzonej rzeczywistości.

Źródłem napędu Audi Q8 concept jest hybrydowy układ typu plug-in, składający się z silnika benzynowego 3.0 TFSI (333 KM mocy i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego), silnika elektrycznego (100 kW i 330 nm), automatycznej skrzyni biegów tiptronic i akumulatora litowo-jonowego, który można naładować ze źródła zewnętrznego (ze stacji szybkiego ładowania lub zwykłego gniazdka elektrycznego). Łączna moc systemu wynosi ok. 450 KM, a maksymalny moment obrotowy - 700 Nm.

Audi Q8 concept

Osiągi robią wrażenie, duży i ciężki SUV może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 5,4 sekundy. A jak ze spalaniem? Zgodnie z normą obowiązującą dla pojazdów hybrydowych typu plug-in, koncepcyjne Audi potrzebuje tylko 2,3 litra paliwa na 100 kilometrów, emitując zaledwie 53 g CO2 na kilometr. Należy pamiętać, że są to dane z testów laboratoryjnych NEDC dla samochodu z naładowanymi bateriami, które umożliwiają przejechanie nawet 60 km w trybie elektrycznym.

Napęd przenoszony jest stale na cztery koła (quattro). Dynamikę i stabilność pojazdu w zakrętach zwiększa dodatkowo system selektywnego rozkładu momentu obrotowego pomiędzy kołami. Auto wyposażono w adaptacyjne zawieszenie sportowe. Regulowana amortyzacja oferuje szeroki zakres tłumienia (miękkie lub sztywne ustawienie) i pozwala wybrać wysokość prześwitu (w dwóch stopniach, różniących się o 90 mm).

Po targach w Detroit, Audi Q8 concept powinno zostać zaprezentowane również na marcowym salonie samochodowym w Genewie.